۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰:۲۸

تحلیل سایت نیجریه‌ای:

تحریم‌ها علیه فوتبال ایران/ بوسنی دنبال قهرمانی/ آرژانتین و وفور بازیکن!

تحریم‌ها علیه فوتبال ایران/  بوسنی دنبال قهرمانی/ آرژانتین و وفور بازیکن!

تیم فوتبال ایران در گروه F رقابتهای جام جهانی با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و ایران همگروه است. این تیم در راه آماده سازی رقابتهای جام جهانی مشکلاتی دارد و این در حالی است که به عنوان مثال نیجریه در هوستون و یا میامی اردو می‌زند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال ایران در تاریخ 16 ژوئن رقابتهای جام جهانی را با بازی با نیجریه در کوریتیبا آغاز خواهد کرد. ایران پنج روز بعد با آرژانتین در بلو هوریزنته دیدار می‌کند و در نهایت در تاریخ 25 ژوئن در سالوادور به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌رود.

سایت punchng نیجریه در تحلیل خود در خصوص تیم‌های همگروه ایران مطلب جامعی را به رشته تحریر درآورده است.

ایران:
این تیم آسیایی آماده‌سازی خوبی برای رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل نداشته با این حال "کارلوس کی‎روش" امیدوار است که در این مسابقات نمایش خوبی داشته باشد. ایران پس از جام‌های جهانی 1978، 1998 و 2006 برای چهارمین بار است که در این رقابتها حضور پیدا می‎کند. کی‎روش از گروه F رقابتهای جام جهانی به عنوان وظیفه‎ای دشوار یاد می‌کند.

ایران تیم نخست آسیاست اما کی‎روش می‌داند که بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ داخلی بازی می‌کنند و کیفیت لازم برای تاثیر جدی در رقابتهای جام جهانی را ندارند.

کی‌روش: فوتبال در خون ایرانی‌هاست

"کارلوس کی‎روش" 60 ساله که در آوریل سال 2011 هدایت ایران را عهده‌دار شد به تازگی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: بازی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین ماموریت‎های غیرممکن ما هستند اما همین‌ها هستند که بازی را جذاب می‎کنند.

کی‌روش که تیم پرتغال را به مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای جام جهانی 2010 رهنمون کرده با ایران به کار برجسته‌ای دست زده و صعود به برزیل به مانند "یک رویای غیرواقعی" بوده و اصرار می‌کند که "ما وظیفه داریم شانس خود را بیازماییم."

البته آماده‌سازی ایرانی‎ها برای رقابتهای جام جهانی به دلیل تحریم‌های بین المللی با مشکلاتی مواجه بوده است. به همین دلیل جدول اردوی تدارکاتی این تیم در پرتغال در ماه سپتامبر به هم خورد و کی‎روش گفته که ایران بسیار عقب تر از طرح هایش قرار دارد.

وی گفت: ما شش ماه را از دست دادیم. امیدوارم بتوانیم راه حل مناسبی پیدا کنیم تا این لحظه که هیچ برنامه روشنی نداریم.

با وجود این مشکلات، کی روش معتقد ست که شور و حال فوتبال در ایران می تواند به ایران کمک کند تا در برزیل به خلق یک یا دو شگفتی دست بزند.

وی با اشاره به موفقیت ایران در سطح جوانان و علاوه بر این در فوتسال و فوتبال ساحلی، اظهار داشت: فوتبال در خون ایرانی‌هاست. شما برای ارتقای فوتبال در اینجا نیاز به بازاریابی ندارید. بااینکه منابع و امکانات در اینجا محدود است اما فدراسیون موفقیت‌های زیادی به دست آورده که این جالب است.

کی‌روش زمانی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت با فدراسیونی "سست و فاقد جاه‌طلبی‌های لازم"  مواجه بود.  وی سعی کرد بازیکنان دو ملیتی به مانند "دنیل داوری"، دروازه‌بان تیم اینتراخت برانشوایگ، اشکان دژآگه، هافبک فولام، رضا قوچان نژاد، مهاجم ایرانی - هلندی استاندارد لی‎یژ و "استیون بیت آشور"، مدافع راست ایرانی - آمریکایی سن خوزه را به خدمت بگیرد. اگرچه تلاش‌هایش با تردیدهایی مواجه شد.

وی گفت: در ایران چندان ساده نیست بخواهید در خصوص تغییر عادات صحبت کنید. ما نمی‌توانیم بدون تجربه بین المللی، تیمی رقابتی را عازم جام جهانی کنیم. اما من متعهدم که  ایرانی‎ها را خوشحال کنم. این جام جهانی از برای ماست و زمان این است که به دنیا بگوییم ایران کشوری فوتبالی است.

نیجریه:
"استفن کشی"، سرمربی نیجریه، در حال حاضر با این تیم در رقابتهای جام ملتهای آفریقا قرار دارد. این تیم قرار است برای رقابتهای جام جهانی در آمریکا (هوستون یا میامی) اردو می‌زند.

"کریس گرین"، مدیر فنی فدراسیون فوتبال نیجریه، اظهار داشت: این پنجمین بار است که ما در رقابتهای جام جهانی شرکت می‏‎کنیم. اولین اردوی تمرینی ما در هوستون خواهد بود. ما در تاریخ 5 مارس (14 اسفند) دیداری دوستانه با مکزیک در آمریکا خواهیم داشت.

گرین همچنین گفت تیم نیجریه در تاریخ 25 مه (4 خرداد) اردوی تمرینی نیجریه آغاز خواهد شد و این تیم چهار بازی دوستانه برای آماده سازی رقابتهای جام جهانی انجام خواهد داد.

بوسنی و هرزگوین:
زمانی که "سافت سوسیچ" در سال 2009 جایگزین "میروسلاو بلاژویچ" در تیم ملی بوسنی و هرزگوین شد، بخشی از هواداران فوتبال این کشور به این انتصاب روی خوش نشان ندادند چراکه این مربی پیش از این چنین پیشنهادی را رد کرده بود.

البته سوسیچ مربی خوش‌اقبالی است که بازیکنانی چون "ادین ژکو"، "آسمیر بگوویچ" و هافبک جوان رم "میرالم پیانیچ" را به خدمت دارد. این بازیکنان به سوسیچ کمک کردند تا تیم ملی بوسنی را برای نخستین بار راهی جام جهانی کند. البته این تیم مشکلات ابتدایی دارد. فدراسیون فوتبال بوسنی گام‌های سازمانی مهمی برداشته است. سوسیچ رفته رفته دستورات تاکتیکی‌اش را به تیم تزریق می‌کند.

چندی قبل این مربی با برچسب قدیمی، لجوج و ترسو شناخته می‎شد اما سوسیچ از زمانی که هدایت تیم ملی بوسنی را بر عهده گرفته و صعود تاریخی به جام جهانی با این تیم شرقی اروپا را رقم زده، علاقه خود برای ناکام گذاشتن حریفان پنهان نکرده است.

سوسیچ: می‌خواهیم فینالیست شویم

سوسیچ در گفتگو با تلگراف اظهار داشت: در برزیل می‌خواهیم هفت بازی کنیم و بازی هفتم را در دیدار پایانی انجام خواهیم داد.

با حضور تیم‌های آرژانتین، نیجریه و ایران در گروه F رقابتهای جام جهانی، هر چیز پیش از آغاز رقابتها امکان پذیر است. وزارت خارجه بوسنی برای اینکه در خلال رقابتهای جام جهانی در برزیل از حیث حمایت تماشاگر با مشکل مواجه نشود، در نظر دارد کنسولگری خود را در این کشور بگشاید. 

"زلاتکو لاگوندزیا"، وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین، گفت عملکرد اولیه کنسولگری، ارائه خدمات کنسولی و حمایت قانونی از هواداران این کشور خواهد بود که برای تماشای رقابتهای جام جهانی به برزیل می‌روند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‎اند بین سه تا پنج هزار بوسنیایی به برزیل سفر می‌کنند.

آرژانتین:
تیم بزرگ آمریکای جنوبی و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی، خطرناک‎ترین خط حمله جهان را دارد. با سرخیو آگوئرو، گونزالو هیگواین، رودریگو پالاسیو، ازکوئل لاوتزی، آنخل دی ماریا، کارلوس ته‎وز و بازیکن بی مانندی چون لیونل مسی، آرژانتینی‌ها می‌توانند سومین عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند.

در حقیقت آرژانتین اولین تیم در منطقه آمریکای جنوبی است که به جام جهانی راه پیدا کرد درحالی که دو بازی در دست داشت. این تیم طی 16 بازی 35 گل وارد دروازه حریفان کرد با این حال هنوز از ناهماهنگی رنج می‎برد. با این وفور استعداد، پیدا کردن توازن در خط حمله مساله ساز است. "آلخاندرو سابه‌یا" علاقمند به مثلث تهاجمی مسی، هیگواین و آگوئرو است. اما آسیب دیدگی مسی در سال گذشته باعث شد که این مربی در دیدارهای دوستانه‌ای که مقابل اکوادور و بوسنی در ماه نوامبر انجام داد شیوه بازی خود را عوض کند.

مقابل بوسنی، سابه‌یا شیوه خود را به طور کلی تغییر داد و  با سیستم 2-4-4 و در حالیکه پالاسیو و آگوئرو را در خط حمله داشت، تیم آرژانتین را به میدان فرستاد. مهاجم منچسترسیتی دو بار گل زد تا یک پیروزی آسان دو بر صفر برای آرژانتین حاصل شود.

مثلث خط هجومی آرژانتین در بازی با اکوادور بدون حضور مسی همان تاثیر را نداشت. آنخل دی ماریا مقداری جلوتر رفت و در کنار لاوتزی و هیگواین قرار گرفت. آن بازی با نتیجه تساوی پایان یافت و آرژانتین در طول 90 دقیقه فقط یک شوت روانه دروازه حریف کرد. کارشناسان معتقدند خط میانی این تیم قدرت لازم برای شکاف خط دفاعی حریفان قدرتمند را ندارد.

"خاویر ماسکرانو" یک هافبک عالی است اما پیدا کردن یک بازیکن کناری برای او کار دشواری است. بازیکن کناری او می‌تواند "اور بانه‌گا"ی والنسیا باشد اما این بازیکن 25 ساله هنوز نتوانسته یک عملکرد سطح بالا در باشگاه خود داشته باشد.

اصلی‎‌ترین نگرانی آرژانتین در خط دفاع است. در جام جهانی 2010، آنها از سوی تیم بیرحم آلمان به لحاظ تاکتیکی خلع سلاح شدند و در بازی یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند.

در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014، آنها در 16 بازی 15 گل دریافت کردند و سازمان تاکتیکی برای پیشرفت آرژانتین، امری کلیدی خواهد بود. 

کد خبر 2221543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha