۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۳۴

دهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز ادامه دارد / دیالوگ در لحظه های بی زمان موسیقی

دهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز ادامه دارد / دیالوگ در لحظه های بی زمان موسیقی

شیراز – خبرگزاری مهر: کنسرتهای مختلف دهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز کماکان ادامه دارد و بر این اساس کنسرت ارکستر زهی تهران به رهبری دکتر منوچهر صهبایی از موسیقیدانان و رهبران ارکستر شناخته شده کشور پنجشنبه یکم اسفندماه 1392 ساعت 19 در تالار احسان شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوازندگانی  که این ارکستر را همراهمی می کنند ویلن: همایون رحیمیان (کنسرت مایستر)، میلاد عالمی(سولیست ویلن)، پریسا پیرزاده، تینا جامه گرمی، مهدی جوانبخت، روزبه تابنده، آرمین قضاتی، پیمان شامی، امیر خلیفه، سعید ایزدی،  ویولا: سیاوش ظهیر الدینی، سهراب برهمندی، میلاد بیژنی، ویلنسل: کریم قربانی، مهرداد عالمی، کنترباس: علیرضا خورشید فر، تکنواز کمانچه: سینا جهان آبادی است.

در این کنسرت که به معرفی و اجرای آثار روزبه تابنده اختصاص یافته، قطعات لحظه های بی زمان (برای ویلن و ارکستر زهی)،مقدمه چهار گاه (برای کمانچه و ارکستر زهی)، طلوع (برای کمانچه و ارکستر زهی) بر اساس ملودی کمانچه از اردشیر کامکار و سه گانه ایرانی (نسخه ارکسترال) است.

روزبه تابنده، آهنگساز و نوازنده ویلن، آموزش موسیقی را با ساز سنتور آغاز کرده و سپس در زمینه نوازندگی ویلن از محضر استادانی چون ارسلان کامکار و شجاع الدین لشکرلو بهره برده است. در کلاسهای استادانی چون دکتر کامبیز روشن روان، سعید لطفی، استاد حسین دهلوی و دوره های مستر کلاس رهبری ارکستر دکتر منوچهر صهبایی شرکت داشته است.

روزبه تابنده در سال 1381 ارکستر هنگام را در شهر شیراز تشکیل داد و تا سال 1390 به عنوان رهبر ثابت و آهنگساز، به مدت 9 سال سرپرستی این ارکستر را به عهده داشت.

همچنین در بهار سال 1390 گروه کوارتت زهی هنگام را به ثبت رساند و در طول این سالها به برگزاری کنسرت و شرکت در جشنواره های موسیقی استانی و کشوری و همچنین ساخت موسیقی فیلم پرداخت. اولین آلبوم از آثار او به نام "لحظه های بی زمان" به زودی با همکاری موسسه فرهنگی و هنری شهر آفتاب منتشر خواهد شد.

«دیالوگ» پیمان یزدانیان و حسام اینانلو در جوار حافظ

همچنین پیمان یزدانیان و حسام اینانلو کنسرت دونوازی پیانو و کمانچه را با عنوان «دیالوگ» در شیراز به روی صحنه می برند.

این کنسرت سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 19 در مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار می شود.

کنسرت"دیالوگ" تلاشی  است در جهت بیانی تازه از همنشینی دو فرهنگ و دو نسل  اما از یک ریشه برای گفتمانی موسیقایی."دیالوگ"در فضای بداهه صورت میگیرد.روایتی با دو راوی  برای بیان یک داستان است.

گفتمان موسیقایی در هنر بداهه نوازی تجربه ایست ویژه و غیرقابل تکرار، هم برای راویان و هم برای مخاطب. آنچه بداهه نوازی را دشوار و البته دلپذیر میکند استقبال از موقعیت های در "حال" و در لحظه است.

فروش بلیت این کنسرت ها به صورت اینترنتی و از سایت www.irantic.com انجام می شود

 

کد خبر 2236123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha