۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

در راستای معرفی منابع تاریخی/

"کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی" در مشهد دایر شد

"کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی" در مشهد دایر شد

مشهد - خبرگزاری مهر: گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی، پایان‌نامه‌ها و اسناد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در راستای معرفی منابع تاریخی به پژوهشگران در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش عموم گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه، از مجموع منابع مطالعاتی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در موضوع‌های گوناگونِ مرتبط با اقتصاد اسلامی، مانندِ اقتصاد اسلامی، نظریه‌های اقتصادی و ... ، مجموعه ارزشمندی گزینش شده و در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

بیش از 16 هزار نسخه كتاب چاپي، 652 عنوان پايان‌نامه، 45 عنوان نشرية تخصصي و 178 عنوان لوح فشرده، حاوی نرم‌افزار و اطلاعات اقتصادی  در کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در اختیار مراجعان قرار گرفته است.

اين كتابخانه که نخستین کتابخانة تخصصی اقتصاد اسلامی در کشور به شمار می‌رود، با اهدافی نظیر گردآوری منابع در موضوع اقتصاد اسلامی، نظریه‌های اقتصادی و ... به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی، جهت استفادة پژوهشگران، استادان حوزه و دانشگاه، طلّاب و دانشجويان کشور؛ ایجاد مکانی مناسب با منابعی ارزشمند برای پژوهش دربارة اقتصاد اسلامی، معرفی آثار برتر و ارزشمند منتشرشده در کشور و خارج از کشور در زمینة اقتصاد اسلامی وگردهمایی و هم‏اندیشی پژوهشگران، به منظور تبادل نظر علمی و رفع نیازهای مطالعاتی و پژوهشی دانش‌پژوهان ایجاد شده است.

مبانی فقهی اقتصاد اسلامی، فلسفه اقتصاد اسلامی، جهاد اقتصادی، نظام اقتصاد علوی، سیره اقتصادی امام علی(ع)، معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی و امام رضا(ع) زندگی و اقتصاد، عناوین برخی از کتاب‌های به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه هستند.

گفتني است نمایشگاه منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی  اقتصاد اسلامی آستان قدس رضوی، از 28 بهمن‌ تا10 اسفند ماه ، همه‌روزه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

کد خبر 2238690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha