۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

با حضور اقشار مختلف مردم/

مراسم تشییع و تدفین امام جمعه اسبق گچساران برگزار شد

مراسم تشییع و تدفین امام جمعه اسبق گچساران برگزار شد

گچساران – خبرگزاری مهر: پیکر مطهر حجت الاسلام و المسلمین سید علی متقی کاشانی، امام جمعه اسبق گچساران، بر دستان مردم شهرستان گچساران تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که پیش از ظهر یکشنبه با حضور گسترده آحاد مردم گچساران و جمعی از مسئولین کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پیکر مطهرحجت الاسلام و المسلمین مرحوم سید علی متقی کاشانی، از مقابل مسجد صاحب الزمان تشییع شد و در جوار مزار مطهر شهدای گچساران آرام گرفت.

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مردم شهید پرور گچساران، حاج آقا متقی کاشانی را عالمی وارسته و فاضل عنوان کرد و گفت: حاج آقا متقی کاشانی چهل سال از عمر با برکت خود را در شهر گچساران به تبلیغ دین و ترویج اسلام و ولایت در گچساران صرف کرد.

سردار دقیقی افزود: حضور پرشور و گسترده مردم نشان از خدمات ایشان به مردم گچساران دارد.

وی در ادامه موافقت بیت مکرم ایشان با تدفین این عالم گرانقدر در شهرستان گچساران را برکتی بزرگ برای مردم این شهر دانست و از خانواده ایشان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تدفین پیکر مطهر حجت الاسلام تقی کاشانی، امام جمعه اسبق گچساران و از مبارزین علیه رژیم شاهنشاهی، صبح یکشنبه با حضور گسترده قشر های مختلف مردم ، استاندار ، نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه استان، فرمانداران شهرستانهای استان، مدیران و مسئولان شهرستان، روحانیون و حوزویان ، بسیجیان و خانوده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

این روحانی فقید پس از تحمل دوره ای بیماری صبح شنبه در بیمارستان یاسوج درگذشت.

مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی نقش مهمی در مبارزات انقلابی در شهرستان گچساران و در دوران دفاع مقدس و همچنین تربیت طلاب علوم دینی داشته است.

در پی درگذشت امام جمعه اسبق گچساران دو روز عزای عمومی در این شهر اعلام شد.

......

عکس: افشین مردانی

کد خبر 2252530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha