۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

طی مراسمی/

نفرات برتر"نخستین جایزه ادبی ارومیه" معرفی شدند

نفرات برتر"نخستین جایزه ادبی ارومیه" معرفی شدند

ارومیه - خبرگزاری مهر: نفرات برتر "نخستین جایزه ادبی ارومیه" طی مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نخستین جایزه ادبی ارومیه ظهر چهارشنبه با حضور علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از اهل قلم شهرستان ارومیه و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد، در بخش داستان کوتاه بر اساس رای هیئت داوران مجتبی اسماعیل زاده، مریم علیپور و حسین واحدی به ترتیب رتبه های اول تا سوم جایزه ادبی ارومیه را از آن خود کردند.

همچنین طی این مراسم از هادی خشایی و مهسا مهدی لو از هنرمندان داستان نویس شهرستان ارومیه تقدیر شد و در بخش کتاب سال نیز کتاب کوچ از روفیا شیری خان به عنوان کتاب برتر سال شهرستان ارومیه انتخاب و از نویسنده آن تقدیر شد.

نخستین جایزه ادبی ارومیه به همت حوزه هنری آذربایجان غربی با شرکت 114 عنوان داستان کوتاه به زبانهای ترکی و فارسی و 14 عنوان کتاب با موضوع زندگی و سبک ایرانی و آزاد اجرا شد.

باز شناختن داستان نویسان ارومیه و رشد و ارتقای هنر داستان نویسی در دو بخش آزاد و سبک زندگی ایرانی اسلامی از اهداف برگزای نخستین دوره جشنواره جایزه ادبی در ارومیه است.

همزمان با برگزاری نخستین جایزه ادبی ارومیه، همچنین از کتاب "پیر پیشگام" در حوزه هنری آذربایجان غربی  برگرفته از خاطرات حاج حمید فاسونیه چی از پیشگامان انقلاب اسلامی در ارومیهرونمایی شد.

حاج حمید فاسونیه چی متولد سال 1310 در ارومیه بوده که خاطرات وی از فعالیت های خود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در قالب کتاب"پیر پیشگام" توسط مصطفی قلیزاده گردآوری و تدوین شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: امروزه دشمن در تلاش است با صدمه زدن به فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی، ارزش ها و فرهنگ منحوس غربی را جایگزین نماید اما با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت بزرگ ایران اسلامی همواره در این زمینه ناکام مانده است.

علیرضا رادفر با اشاره به این که کشور ما دارای پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی است، اظهار داشت: شناساندن فرهنگ و تاریخ غنی اسلامی-ایرانی به جوانان از مهمترین ابزارهای مقابله با هجمه های دشمنان است و باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

وی به دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: مدیران و مسئولان فرهنگی جامعه بخصوص رسانه ملی و سایر تلاشگران این عرصه باید در جهت در شناساندن و معرفی مفاهیم و آموزه ها و دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس بعنوان مظهر مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر زورگویان عالم برنامه ریزی های اصولی و دقیق انجام دهند.

رادفر در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه اسلامی گفت: به تعبیر امام راحل، هنر می تواند موجب دمیده شدن روح در کالبد جامعه و تحرک و پویایی آن شود لذا نقش و اهمیت آن باید بیش از پیش مورد توجه فعالان و تصمیم گیران این عرصه مهم باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از جامعه ادبی استان و برگزارکنندگان جشنواره ادبی ارومیه خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای استعدادهای فراوانی در زمینه هنر و ادبیات است و بزرگان و فرهیختگان بسیاری را در این عرصه تقدیم جامعه ادبی کرده که باید در جهت تقویت و حمایت از این قشر فرهیخته اقدامات لازم انجام گیرد.

کد خبر 2255215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha