۱۳ شهریور ۱۳۸۴، ۸:۵۷

با مشروط كردن برقراري رابطه با تل آويو به تشكيل دولت مستقل فلسطيني؛

مشرف : ديدار با مقامات اسرائيل به نفع حل مساله فلسطين است

پرويز مشرف رئيس جمهوري پاكستان و شوكت عزيز نخست وزير اين كشور تماس هاي اخير با رژيم صهيونيستي را به نفع حل مساله فلسطين اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري كويت، مشرف و شوكت عزيز تصريح كردند: پاكستان موضع خود را در قبال اسرائيل تغيير نداده است بلكه مي خواهد نقش مثبتي براي دستيابي به حل مسالمت آميز مساله فلسطين ايفا كند.

مشرف و شوكت عزيز ابراز عقيده كردند پاكستان در پي جايگاه روبه رشد درجهان اسلام و صحنه بين المللي  امروز در موضعي قرار دارد كه آن را شايسته اين نقش قرار مي دهد.

مشرف تاكيد كرد كه پاكستان هرگز اسرائيل را تا زماني كه دولت مستقل فلسطين تشكيل نشود، به رسميت نخواهد شناخت.

اين بيانيه پس از آن صورت گرفت كه مشرف و شوكت به گزارش خورشيد قصوري وزير امور خارجه پاكستان درباره نتايج و محورهاي مذاكرات اخيرش با سيلوان شالوم وزير امور خارجه اسرائيل در استانبول درپنجشنبه گذشته گوش دادند.

رئيس جمهوري پاكستان فاش كرد كه كشورش پيش از انجام اين ديدار با برخي كشورهاي اسلامي رايزني كرده است، وي نام اين كشورها را مشخص نكرد.

مشرف گفت : اين ديدار به معناي اين نيست كه پاكستان اسرائيل را به رسميت شناخته است بلكه هرگونه تصميم گيري در اين زمينه در سايه منافع ملي پاكستان و پس از انجام رايزني ها انجام خواهد شد.

خورشيد قصوري هم نشست خود با شالوم را دوستانه توصيف كرد و گفت : به وزير اسرائيلي تاكيد كردم در صورتي كه اسرائيل گام هايي را در راستاي احترام به حقوق مشروع ملت فلسطين بردارد تا در صلح و آزادي در سرزمين خود زندگي كنند،جهان اسلام هم موضع مثبت خواهد داشت.

وي تاكيد كرد پاكستان تمايل دارد يكي از اين اقدامات تكميل عمليات عقب نشيني از نوار غزه با خروج از كرانه باختري باشد.

 

کد خبر 225678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha