۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶

فیلم‌های گمشده سینمای صامت کشف شدند

فیلم‌های گمشده سینمای صامت کشف شدند

چندین فیلم گمشده سینمای صامت آمریکا در مجموعه‌های موزه EYE در کشور هلند پیدا شدند که قرار است این نسخه فیلم‌های قدیمی توسط بنیاد ملی حفاظت فیلم در سانفرانسیسکو و با همکاری موزه فیلم EYE بازسازی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، چندین فیلم گمشده از سینمای صامت آمریکا که دهه‌ها به دست فراموشی سپرده شده بودند، پیدا شدند. در این مجموعه فیلمی از میکی رونی 6 ساله جای دارد که در عین حال دربرگیرنده اولین حضور او در سینما است. این مجموعه که در هلند پیداشده قرار است به دست بازسازی سپرده شود. 

بنیاد ملی حفاظت فیلم که در سان فرانسیسکو واقع شده است با همکاری موزه فیلم EYE آمستردام قصد دارند این فیلم ها را باری دیگر در معرض دید عموم قرار دهند. عنوان‌هایی که قرار است به نمایش درآیند در روند یک تحقیق دو ماهه در موزه EYE شناسایی شدند. این نسخه‌های نیتراتی که شدیدا هم قابل اشتعال هستند در دهه های 1910 و 1920 در هلند پخش می شدند و در نهایت به مجموعه‌های موزه EYE راه پیدا کردند. تمامی این نسخه‌ها خاص و بهترین نسخه‌های باقی مانده در سراسر دنیا هستند.

فیلم «سیرک میکی» توسط لری دارمور پروداکشنز تولید شده است و در آن رونی نقش میکی مک گوایز، رییس یک سیرک کودکان را بازی می کند. این اولین حضور رونی در 78 باری بود که او نقش شخصیت مک گوایر را با اقتباس از کتاب‌های کمیک بازی کرد. یکی دیگر از فیلم هایی که در میان لیست 26 فیلم نامزد شده برای بازسازی قرار دارد، فیلم کمدی «حیاط پشتی» محصول سال 1920 است که در آن اولیور هاردی نقش یک ولگرد گردن کلفت را بازی می‌کند که نوه یک میلیونر را می دزدد.

لزلی لوییس مشاور بنیاد ملی حفاظت فیلم دو ماه وقت صرف مطالعه و بررسی بیش از 200 هزار فوت فیلم کرد و در نهایت توانست با کمک کتابخانه کنگره و موزه اسمیتسونیان فیلم هایی که قرار است مورد حفاظت قرار بگیرند را انتخاب کند. در طی سه سال آینده این آثار در فرمت فیلم‌های 35 میلی متری بازسازی می‌شوند و از طریق آکادمی اسکار و کتابخانه کنگره در معرض دید عموم قرار می گیرند.

بنیاد ملی حفاظت فیلم تخمین می زند که کمتر از 20 درصد کل فیلم‌های آمریکایی که در دهه اول به وجود آمدن صنعت فیلم آمریکا خلق شده بودند، هنوز در ایالات متحده سالم باقی مانده‌اند. با این وجود این فیلم‌های صامت در سراسر جهان پخش شدند و بعضی از این عناوین که در ایالات متحده از بین رفته اند هنوز هم در میان کلکسیون‌های خارجی باقی مانده اند.
 

موزه فیلم EYE خانه یکی از بزرگترین و کامل ترین مجموعه های سینمایی اروپا است. بنیاد ملی حفاظت فیلم نیز سازمان مرتبط به هیات ملی حفاظت فیلم کتابخانه کنگره است. 

کد خبر 2263200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha