۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷

سرهنگ جمشیدی راد خبر داد:

کشف مسواک‌های خارجی قاچاق در قم

کشف مسواک‌های خارجی قاچاق در قم

قم - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راه استان قم از کشف بیش از 10 هزار عدد مسواک خارجی قاچاق در اتوبان قم - تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل دوربین‌های سرعت سنج اتوبان قم – تهران، یک دستگاه سواری پژو 405 جهت اعمال قانون متوقف شد.

وی ادامه داد: نصب بودن پرده به شیشه‌های خودروی توقیف شده که مانع دید فضای داخل آن شده بود، شک ماموران پلیس راه استان را برانگیخت.

سرهنگ جمشیدی راد افزود: پس از بررسی تعداد 30 عدد کارتن بزرگ که هر کدام شامل 30 کارتن کوچک و هر کارتن کوچک شامل 12 عدد مسواک خارجی قاچاق کشف شد.

وی تعداد کل مسواک‌های خارجی کشف شده را 10 هزار و 800 عدد و ارزش تقریبی ریالی آن را 25 میلیون ریال ذکر کرد.

رئیس پلیس راه استان قم در خاتمه گفت: متهم به مراجع قضایی استان تحویل و در ‌‌نهایت با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

انحراف به چپ سواری پراید دو تن را به کام مرگ کشاند

رئیس پلیس راه استان قم از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور قم – ساوه، خبر داد.

سرهنگ جمشیدی راد در خصوص جزییات این حادثه اظهار داشت: شب گذشته یک دستگاه سواری پراید که در مسیر قم به ساوه در حال حرکت بود در کیلومتر 14 به علت انحراف به چپ با یک دستگاه کامیون بنز که از روبرو در مسیر مخالف در حال حرکت بود برخورد کرده که در این حادثه، راننده و سرنشین خودروی پراید در دم کشته شدند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادف در این محور، تصریح کرد: محور قم - ساوه که یکی از محورهای اصلی استان به شمار می آید به علت عرض کم و تردد زیاد انواع خودروهای سبک و سنگین، متاسفانه بیشترین حوادث و تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان در پایان از رانندگان خواست، از هرگونه انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر در محورهای دوطرفه خودداری کنند تا شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

شورای معتمد پلیس گامی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در جلسه تعاملی با شهردار منطقه 3 و رئیس هیئت مدیره کلینیک آتیه قم، گفت: شورای معتمد پلیس گامی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سرهنگ احمد صادقی در سخنانی به آسیب‌شناسی مناطق محروم قم پرداخت و گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی توفیق داشته تا با اجرای طرح شورای معتمد پلیس گامی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بردارد.

وی در ادامه به برگزاری جلساتی با پایگاه‌های اجتماعی و هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: در این جلسات مشکلات و آسیب‌ها احصاء شده و در رفع آن‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، فضاهای ورزشی، فرهنگی، ‌اجتماعی و مذهبی را در سالم سازی اوقات فراغت جوانان تاثیر گذار دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای و تاثیر سایت‌های اینترنتی با محتوای استحاله فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: وجود فرهنگ سرا‌ها و در اختیار قرار دادن فضای مناسب، زمینه سوء استفاده دشمنان در القاء فرهنگ منحط غربی را فراهم خواهد ساخت.

در ادامه موسوی شهردار منطقه 3 نیز در سخنانی اولویت کاری شهرداری در سال 93 را امنیت و سلامت مردم عنوان کرد و بر آماده سازی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها برای استفاده خانواده‌ها در فصول گرم سال با همکاری نیروی انتظامی تاکید کرد.

موسوی افزود: هرچقدر تعامل، همدلی و همفکری بین این دو مجموعه بیشتر شود دغدغه‌های مردم کمتر و زمینه خدمت رسانی هرچه بیشتر فراهم خواهد شد.

شهردار منطقه 3 قم تصریح کرد: آتیه نگری برای بخش‌های پرتراکم که در آینده بازدهی اقتصادی و فرهنگی کمتری خواهند داشت، یکی از اهداف مهم شهرداری است که با همفکری و ارائه ایده‌های نو، به آن خواهیم پرداخت.

گفتنی است، در پایان لوح تقدیری از طرف مدیر عامل موسسه ارمغان سبز آتیه قم به پاس زحمات سرهنگ صادقی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در بخش سلامت اعطاء شد.

اساس یک فیلم باید منطبق بر مبانی دینی باشد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم هدف شبکه‌های ماهواره‌ای را تاثیرگذاری بر رفتار مخاطبان خود عنوان و تاکید کرد: محور و اساس یک فیلم باید در جهت فرهنگ اسلامی و منطبق بر مبانی دینی باشد.

سرهنگ احمد صادقی در جمع برخی از نویسندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون، حوزه فیلم سازی و نویسنگی را یک حوزه وسیع اجتماعی عنوان کرد و افزود: دغدغه فرهنگی با اقدامات هنری و آموزشی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری امسال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اضافه کرد: طبق تاکیدات معظم له در بحث فرهنگ و فرهنگ سازی نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی در کشور هستیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه عزم ملی را از جانب مردم و مدیریت جهادی را متوجه مسئولان دانست.

وی اقتصاد و فرهنگ را دو مقوله مرتبط با یکدیگر ذکر کرد و گفت: اگر اقتصاد با مشکل مواجه شود به فرهنگ لطمه وارد شده و اگر در بحث فرهنگ و فرهنگ سازی کوتاهی شود اقتصاد با مشکل روبرو خواهد شد.

صادقی در ادامه به ساختن فیلم‌های اجتماعی نیز تاکید داشت و افزود: یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به فرهنگ صحیح، پرداختن به موضوعات عامه پسند در فیلم سازی بوده که زبان آن گویا‌تر از هر زبانی است.

وی گفت: یک فیلم اجتماعی و ارزنده، رفتار بیننده را به رفتاری اجتماع محور تبدیل خواهد کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم هدف شبکه‌های ماهواره‌ای را تاثیرگذاری بر رفتار مخاطبان خود عنوان و تاکید کرد: محور و اساس یک فیلم باید در جهت فرهنگ اسلامی و منطبق بر مبانی دینی باشد.

کد خبر 2269906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha