۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

کتاب جدید موراکامی در ژاپن پرفروش شد

کتاب جدید موراکامی در ژاپن پرفروش شد

جدیدترین کتاب هاروکی موراکامی که یک مجموعه داستان کوتاه از این نویسنده ژاپنی است، به محض انتشار در ژاپن با اقبال خریداران روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین مجموعه داستان کوتاه موراکامی که 9 سال پس از انتشار آخرین مجموعه داستان کوتاه وی راهی قفسه‌های کتابفروشی در ژاپن شد، دیروز به محض انتشار با هجوم هواداران وی برای خرید روبه رو شد.

این در حالی است که برخی از هواداران از ساعت‌ها پیش از گشوده شدن درهای کتابفروشی‌ها که راس نیمه شب انجام شد، در برابر درهای بسته صف کشیده بودند.

علاوه بر این 70 تن از هواداران موراکامی در مرکز شهر مراسمی در کتابفروشی کینوکونیا برای استقبال از شروع فروش این کتاب به راه انداخته بودند.

این مجموعه که با عنوان «مردان بدون زنان» منتشر شده شامل پنج داستان کوتاه است که تا پیش از این به صورت جداگانه در مجلات ادبی به دست چاپ سپرده شده بودند.

یکی از هواداران وی در این باره می‌گوید: هرچند موراکامی بیش از همه برای رمان‌های بلندش محبوبیت دارد، اما خواندن داستان‌های کوتاه او نیز لطف خاصی دارد.  

بونگی شونجی ناشر موراکامی این مجموعه داستان را در شمارگان 300 هزار نسخه روانه بازار کتاب کرده است.

آخرین رمان موراکامی بهار سال پیش با عنوان «تسوکورو تازاکی پریده رنگ و سال های سفر زیارتی وی» به دست چاپ سپرده شده بود.

در مجموعه جدید وی داستانی کوتاه و 24 صفحه‌ای با عنوان «ماشینم را بران» جای دارد که در زمان انتشارش در یک مجله ادبی سروصدای زیادی به پا کرد. در این کتاب شخصیت اصلی مشاهده می کند که یکی از مردم ته سیگارش را از پنجره ماشین به بیرون پرت کرده است و همین باعث شده بود تا مردم این شهر کوچک اعلام کنند به آنها اهانت شده است. موراکامی برای رفع کدورت مردم این شهر نام شهر را در این مجموعه تغییر داده است.

این داستان کوتاه که نخستین بار روز نهم نوامبر در مجله‌ای به نام بانگیشونجو به چاپ رسید، با تمرکز بر ترانه‌ای از گروه بیتلز نوشته شده است.

«سمسای عاشق» یکی دیگر از داستان‌های این کتاب است و داستان مردی را تعریف می کند که یک روز صبح از خواب برمی‌خیزد و می بیند که تبدیل به شخصیت اصلی کتاب کافکا، یعنی گرگور سمسا شده است. خط های اولیه داستان اینگونه آغاز می شوند: او از خواب بیدار شد و متوجه شد که تغییر شکل داده و تبدیل به گرگور سمسا شده است...

هاروکی موراکامی 65 ساله که بیشتر آثارش سورئالیستی است شاهد ترجمه آثارش به بیش از 40 زبان بوده و هر سال به عنوان یکی از بخت‌های مسلم دریافت جایزه ادبی نوبل محسوب می‌شود. 

کد خبر 2273696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha