جلال محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به عنوان نمونه آوای نشاء کاری، وجین، جینگا، طیبه، جان لاره از نمونه هایی از نقش زن در موسیقی مازندران به شمار می رود.
وی اظهار داشت: آوای چوپانی، شیردوشی، توصیف گاو و گوسفند، آواهای بچه داری، لالایی، نوزاش و .... از دیگر نمونه هایی است که به نقش زن در موسیقی مازندرانی پرداخته می شود.
به گفته محمدی این آواها به روش دوصدایی، تک خوانی، جمع خوانی و بصورت بداهه تسکین دلتنگی های بانوان اجرا می شود.
سرپرست گروه موسیقی سنتی تبری مازندران با اشاره به نقش برجسته زن در استان یادآور شد: این برجستگی را می توان در موسیقی استان نیز مشاهده کرد.
گروه موسیقی برادران و خواهران محمدی از گروههای سنتی استان مازندران که سالها در زمنیه موسیقی بومی مازندران پژوهش و فعالیت دارند.
نظر شما