۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

جشنواره ترایبکا موفق‌تر از سال پیش ظاهر شد

جشنواره ترایبکا موفق‌تر از سال پیش ظاهر شد

جشنواره فیلم ترایبکا در سال 2014 با میزبانی 120 هزار نفر که به تماشای فیلم‌ها و برنامه‌ها آمده بودند، سیزدهمین دوره خود را به پایان برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این جشنواره 12 روزه با نمایش 89 فیلم بلند و 57 فیلم کوتاه از 40 کشور مختلف به کار خود خاتمه داد.

بیش از 120 هزار نفر برای تماشای این برنامه‌ها راهی این جشنواره شدند. امسال شمار تماشاگران این جشنواره اندکی بیش از سال پیش بود که 117 هزار نفر به تماشای آن نشسته بودند.

در عین حال در برنامه‌های آزاد مثل برنامه‌های درایو‌این، جشن خیابانی خانواده‌ها و روز ورزش ترایبکا که حضور در آنها به رایگان ممکن بود بیش از 400 هزار نفر شرکت کردند.

در این جشنواره امسال نزدیک به 400 برنامه نمایش و نشست ترتیب داده شده بود که 95 درصد مخاطب خود را جذب کرده بودند. برای اولین بار امسال با داشتن یک حامی مالی موفق شد تا یک روز را (روز 25 آوریل) به نمایش رایگان فیلم اختصاص بدهد که در این روز هشت هزار بلیت در اختیار دوستداران قرا گرفت.

امسال 923 نماینده از صنعت سینمای جهان شامل سوئد، آفریقای جنوبی، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، کره جنوبی، نروژ و استرالیا در این جشنواره شرکت کرده بودند.

این جشنواره کار خود را با نمایش یک فیلم مستند از ناس شروع کرد و با فیلم کمدی جان کارنی با عنوان «دوباره بودن» با بازی کایرا نایتلی، مارک روفالو، هالی استاینفیلد و آدام لوین به پایان برد.

امسال «انگیزش صفر» یک کمدی سیاه به کارگردانی تالیا لاوی در بخش مسابقه داستانی سینمای جهان و «نشانه بگیر و شلیک کن» به کارگردانی مارشال کوری به عنوان بهترین فیلم بلند مستند جویاز اصلی این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

جشنواره ترایبکا در واکنش به حادثه 11 سپتامبر راه‌اندازی شده ودر محله‌ای به همین نام که نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است، برپا می شود.

سیزدهمین دوره جشنواره ترایبکا از 16 تا 27 آوریل (27 فروردین تا 7 اردیبهشت) برگزار شد.

 

کد خبر 2280862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha