۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰

میرزاده:

امسال 123 میلیارد تومان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هزینه می شود

امسال 123 میلیارد تومان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هزینه می شود

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: امسال 123 میلیارد تومان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هزینه خواهد شد که از این میزان 16 میلیارد تومان باید از محل درآمدهای حاصل از فعالیت اقتصادی دانش بنیان واحد های دانشگاهی استان تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در رشت افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی در استان تاکنون ماموریت های خیلی خوبی را به انجام رسانده است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه آزاد در گیلان تاکنون 120 هزار نفر فارغ التحصیل داشته است، اظهارداشت: این عدد بیانگر این مهم هست که چقدر این دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی استان مثمر ثمر بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه در این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون افزون بر 1.5 میلیون متر مربع فضاهای آموزشی این دانشگاه است که فضاهای مسقف آن  220 هزار متر مربع است.

وی همچنین کارآیی مدیریتی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان را قابل قبول دانست و افزود: هم اکنون 50 هزار نفر در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین دانش آموزان مدارس سما در این استان مشغول تحصیل هستند.

میرزاده در ادامه به مصوبات سومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تبدیل به احسن ساختمان های برخی واحدهای  دانشگاه آزاد اسلامی استان، توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان  مبتنی بر طرح های کشاورزی و صنایع تبدیلی ، دکتری پژوهش محور و جذب کارشناسی ارشد و دکتری برای واحدها دانشگاهی و غیره از مهمترین این مصوبات بود.

وی اذعان داشت: امسال دانشگاه آزاد اسلامی استان 123 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که از این میزان 16 میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی دانش بنیان تمامی واحد های دانشگاهی تامین می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: فعالیت اقتصادی دانش بنیان یک ضرورت برنامه ای این دانشگاه بوده و به جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی  گیلان توان های محلی، منطقه ای و حتی ملی دارند و می توانند در این عرصه موفق عمل کنند.

میرزاده بیان داشت: در حال حاضر دو هزار نفر هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول خدمت بوده که نصف این تعداد هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه به امر آموزش، تحقیقات و پژوهش اشتغال دارند.

وی در ادامه از ساخت 50 هزار متر مربع پروژه عمرانی در استان خبرداد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها افزون بر 60 درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور میزان سرمایه گذاری این تعداد پروژه را 50 میلیارد تومان اعلام کرد  و اظهارداشت:  بهره برداری این تعداد پروژه به توسعه علمی، آموزشی و تحققاتی استان کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از زحمات " بهروز دانشیان " رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد رشت تقدیر و  " امیر تیموری " به عنوان رئیس این واحد دانشگاهی منصوب شد.

با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور " بهروز دانشیان " به عنوان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی و مشغول به کار شد.

کد خبر 2287847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha