۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

خبرهایی از بازار کن

مورگان فریمن به یک اسب خواندن و ریاضی یاد می‌دهد

مورگان فریمن به یک اسب خواندن و ریاضی یاد می‌دهد

فیلم «جیم کی زیبا» به کارگردانی رابرت رودات و با حضور مورگان فریمن بر مبنای یک درام واقعی ساخته می شود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، به گفته کمپانی تهیه فیلم کارگو انترتینمنت، مورگان فریمن برای نفش آفرینی در فیلم «جیم کیِ زیبا» قرارداد امضا کرده است.

رابرت رودات فیلمنامه‌نویس نامزد جایزه اسکاری که تا کنون مسئولیت نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های شناخته‌شده ای مانند «نجات سرجوخه رایان» و «میهن پرست» را بر عهده داشته است، برای اولین بار پشت دوربین می نشیند و نقش کارگردان فیلم را ایفا می‌کند. کمپانی کارگو انترتینمنت حقوق بین المللی این فیلم را در جشنواره کن به فروش می رساند.

فیلم «جیم کیِ زیبا» داستان حقیقی زندگی یک برده سابق، سرباز سابق جنگ جهانی و دامپزشکی به نام دکتر ویلیام کی را تعریف می کند که به اسبی به نام جیم کیِ زیبا، خواندن، هجی کردن و ریاضی یاد داد. چون او سیاه پوست بود در ابتدا تنها موفق به اجرا در نمایش های کوچک کارنوالی شد، اما بعد از مدتی آلبرت راجرز او را به عنوان مرد اصلی نمایش خود انتخاب کرد. این دو جیم کیِ زیبا را تبدیل به پدیده‌ای ملی کردند و به مرکز اصلی نمایش جهانی معروف سن لویس در سال 1904 بدل شدند.

مارک گوردون همراه لوری مک کریری از کمپانی تهیه فریمن یعنی رولیشنز انترتینمنت مسئولیت تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت. مارینا گراسیک و راجرز هارتمن نیز از طرف کارگو انترتینمنت جزو دیگر تهیه کنندگان فیلم هستند. گوردون پیش از این نیز در فیلم های «نجات سرجوخه رایان» و «میهن پرست» با رودات همکاری کرده بود.

رودات در بیانیه ای گفت: عنصر اصلی در دید من برای آن چه که این فیلم باید باشد این است که ما هم نور را ببینیم و هم تاریکی را، که بتوانیم طیفی گسترده، احساساتی، صوتی و بصری داشته باشیم. هر چند وقت یک بار داستانی در نظر قرار می‌گیرد که اتصال فوق العاده وقایع حقیقی و حقیقتی عمیق است، و هر چند وقت یکبار هم شخصیتی دیده می شود که به حدی خوب نوشته شده که شایسته حضور بازیگری چون مورگان فریمن است. جیم کیِ زیبا هر دوی این هاست.

فریمن به تازگی با فیلم «برتری» باری دیگر بر روی پرده های بزرگ سینماها ظاهر شد و در پروژه بعدی اش نیز با اسکارلت جوهانسون در فیلم «لوسی» ساخته لوک بسون نقش آفرینی خواهد کرد.  

کد خبر 2292786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha