۳ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۵۶

واردات 15 هزار رأس گوسفند از ارمنستان در راستای تنظیم بازار 92 بناب

واردات 15 هزار رأس گوسفند از ارمنستان در راستای تنظیم بازار 92 بناب

بناب – خبرگزاری مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب گفت: در راستای تنظیم بازار بیش از 15  هزار راس گوسفند در سال گذشته از کشور ارمنستان وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حامی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد یکساله این اداره گفت: همچنین در بحث بیماریهای دامی  در سال 92 بیش از 480 هزار نوبت رأس گاو، گوسفند و بز علیه بیماریهای تب ‌برفکی، آنتروتوکسمی، قانقاریای، آگالاکسی، آبله گوسفندی و بزی وطاعون واکسینه شده اند.
 
وی ادامه داد: در جریان سال گذشته در حوزه مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام 88 هزار و 908  نوبت رأس گوسفند و بز و بیش از 9 هزار و 500 نوبت رأس گاو و گوساله در مقابل بیماری بروسلوز و هشتاد هزار و 800 نوبت رأس گوسفند و بز و بیش از سه هزار نوبت رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
 
رئیس شبکه دامپزشکی بناب افزود: در سال92 تعداد هزار و 829  نوبت رأس گاو مورد تست سل قرار گرفته که تعداد 2 رأس مسلول تشخیص داده شده و کشتار شد.
 
وی با اشاره به مخاطرات سگهای ولگرد گفت: در همین راستا و با توجه به اهمیت بیماری هاری، 346 قلاده سگ علیه این بیماری واکسینه و قلاده‌گذاری شدند و ضمن اینکه تعداد 50 رأس اسب نیز مورد تست مشمشه قرارگرفته اند.
 
حامی یادآور شد: تشکیل35جلسه آموزشی با شرکت هزار و 850 نفراز بهره‌ برداران با موضوعات مختلف از جمله بیماریهای واگیر و مشترک و بهداشت جایگاه دام در شهر بناب و15 روستای مختلف شهرستان بناب از دیگر فعالیتهای این شبکه بوده است.
 
رئیس شبکه دامپزشکی بناب در ادامه افزود: در مورد سمپاشی بدن و جایگاه دامها شش هزار و 398 رأس دام سبک و سنگین،36 هزار و 800 مترمربع از جایگاههای دام با استفاده از سموم رایگان جهت مبارزه  با انگلهای خارجی تحت پوشش عملیات سمپاشی قرارگرفت.
 
به گفته حامی در جریان سال گذشته9 هزار و 484 مورد بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده ‌های خام دامی صورت گرفته و هشت هزار و 76کیلوگرم عرضه فرآورده‌ های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم شد.
 
حامی گفت: در بخش بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور 87 مورد مجوز جوجه ریزی برای مرغداریهای شهرستان صادر و همچنین تعداد 296 مورد بازدید و مراقبت از بیماریهای طیور درسطح واحدهای اپیدمیولوژک صنعتی و سنتی با ارسال بیش از 300 مورد نمونه سرمی جهت پایش بیماریهای طیور انجام پذیرفته که منطقه عاری از بیماریهای خطرناک گزارش شد.
 
کد خبر 2298207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha