۲۳ شهریور ۱۳۸۴، ۱۴:۴۴

شهروندان منطقه 10 آمادگي در مقابل زلزله را آموزش ديدند

چهارمين سمينار آموزش آمادگي مقابله و مديريت بحران ويژه مناطق 22 گانه تهران با حضور جمعي از شهروندان ساكن منطقه 10، اعضاي شوراي سلامت و سلامت ياران اين منطقه و شماري از بسيجيان جوان در فرهنگسراي قرآن برگزار شد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، در اين سمينار كه با همكاري ستاد مديريت بحران منطقه 10 برگزار شد، حاضران مهارت هاي پيشگيري ، آمادگي و مقابله در برابر رويارويي با زلزله را فرا گرفتند و با شيوه هاي ارتقاء ايمني در محيط زندگي خويش شامل: خانه، محيط كار ، محله و شهر آشنا شدند.

در اين سمينار مفاهيمي چون پديده طبيعي زلزله، مقاوم سازي ساختمان ها در برابر زلزله، و دانش مديريت بحران سوانح توسط كارشناسان اين مركز براي حاضران تشريح و به پرسش هاي طرح شده پاسخ داده شد.

مهندس فاطمه صالح مدير گروه ايمني و استانداردهاي شهري مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در اين سمينار طي سخناني شناخت شهروندان از مخاطرات محيط زندگي خويش را ضروري خواند و تاكيد كرد كه هر فرد بايد با شيوه هاي امدادو نجات و كمك هاي اوليه آشنا شود چرا كه هنگام وقوع زلزله در ساعت هاي طلايي تنها اطرافيان مانند اعضاي خانواده و همسايه ها هستند كه مي تواند به ياري مجروحان و آسيب ديدگان بپردازند.

اعضاي شوراي سلامت و سلامت ياران نيز در اين سمينار پيشنهاد كردند كه محدوده و مرز محلات تعيين و براي هر محله شناسنامه محله و خانوار تهيه و منتشر شود.

 

کد خبر 229931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha