۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

خدابخش:

اتکا به پول نفت هزینه های دولت را افزایش داده است

اتکا به پول نفت هزینه های دولت را افزایش داده است

اردبیل – خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل تاکید کرد: اتکا به پول نفت هزینه های دولت را در سال های اخیر با رشد چمشگیری مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی طرح تحول نظام اداری تصریح کرد: هزینه های دولت در فاصله سال های 84 تا 92 ، 10 برابر شده است و این در حالی است که مالیات دریافتی با چنین رشدی مواجه نیست.

وی افزود: این مهم موجب شده است دولت به جای کوچک سازی و کاهش هزینه ها با افزایش بدنه خود مواجه باشد.

استاندار اردبیل عنوان کرد: دولت هزینه های خود را از پول نفت تامین کرده و این در حالی است که نفت منبعی تمام شدنی و قابل اتکا در هزینه کرد نیست.

خدابخش تصریح کرد: بزرگ شدن بدنه دولت در حالی اتفاق افتاده است که دولت در نظر داشت کوچک سازی و چابک سازی را تجربه کند.

رئیس شورای اداری استان معتقد است این مهم انحراف از نظام تحول اداری است و به همین دلیل نحوه اجرای آن نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه بازنگری این طرح در قالب بخشنامه به استانداری ها ابلاغ شده است، ادامه داد: قرار است 50 دستگاه اجرایی استان 30 برنامه در همین راستا اجرا کنند.

خدابخش تاکید کرد: بخش مهمی از این برنامه ساماندهی نیروی انسانی شاغل در دستگاه ها است.

استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد با پایبندی دستگاه ها به مفاد این برنامه بتوان سیستم اداری استان را متحول ساخته و بوروکراسی زاید و مخرب را ممانعت کرد.

وی افزود: به عنوان مثال امروز یک مراجعه کننده به دستگاه دولتی با خیل عظیمی از کاغذ بازی ها مواجه می شود که نه تنها مطلوب نیست بلکه خروجی نیز ندارد.

خدابخش از دستگاه های اجرایی استان خواست نسبت به اجرای طرح تحول نظام اداری پایبند بوده و سرمایه انسانی خود را بر همین اساس برنامه ریزی کنند.

کد خبر 2303302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha