۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

54 جانباز دانشگاه تبریز تجلیل شدند

54 جانباز دانشگاه تبریز تجلیل  شدند

تبریز- خبرگزاری مهر: در مراسمی به مناسبت روز جانباز از 54 جانباز عضو هیئت علمی و کارمند دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه تبریز در این  مراسم، ضمن تبریک ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز گفت: بنده افتخار می کنم که دانشگاه تبریز  با این تعداد از جانبازان همکاری دارد و این امر، کمک شایانی برای پیشبرد اهداف نظام  و دانشگاه خواهد کرد.

محمد رضا پور محمدی در ادامه با بیان اینکه ممکن است برخی اصل و فرع ها در کشاکش مشکلات جامعه کم رنگ شود، افزود: من به عنوان خدمتگزار دانشگاه عرض می کنم که رشادتها و مجاهدتهای شما جانبازان به عنوان بزرگ ترین توفیق در تقویم حماسه ثبت و ضبط است و هیچ وقت گرد فراموشی بر چهره آن نخواهد نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فلسفه آموزش  در نظام تربیتی اسلام را مبتنی بر دو اصل تزکیه و تعلیم ذکر کرد و گفت: اگر تزکیه نباشد، تعلیم معنی پیدا نمی کند اما تزکیه هم مراحلی دارد که بذل جان، آخرین مرحله است و شما از همان هایی هستید که نقد جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتید که به شهدای زنده ملقب شدید.

پور محمدی رسالت جانبازان را انتقال پیام شهدا در سطح جامعه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: تاکید اول در  انتقال پیام، انسان سازی است؛ انسان تا موقعی که خود را تزکیه نکند، نمی تواند بر دیگران تاثیر بگذارد؛ ما جانبازان گرامی را با این اوصاف می شناسیم و اعتقاد راسخ داریم که در بحران مسایل فرهنگی و برخی چالش های جامعه، رسالت جانبازان سنگین تر می شود که باید در برابر انحرافات فکری و تبلیغات سوء دشمنان چونان سدی مستحکم بایستند.

رییس دانشگاه تبریز در سخنان پایانی خود  ضمن اشاره به حضور  نسل خود در عملیات های دفاع مقدس گفت: ما به چشم دیدیم که رشادت فرزندان وطن، ضامن بقای انقلاب شد و نامگذاری روز میلاد مسعود حضرت ابوالفضل(ع)  به روز جانباز، نامگذاری بسیار سنجیده ای است؛ چرا که اسم عباس(ع)، مظهر شجاعت، ایثار و جانبازی است و باید فضای آموزشی کشور بیشتر به حضور جانبازان و ایثارگران معطر باشد.

بر پایه همین گزارش، در ادامه این مراسم  تنی چند از جانبازان دانشگاه تبریز در خصوص مسایل فرهنگی کشور و دانشگاه و موضوعات مربط با جانبازان به ارایه نظرات خود  پرداختند.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم با اهدای لوحی از ایثارگری­های جانبازان دانشگاه تبریز تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 2303872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha