۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۶

حاج علیزاده:

تهیه طرح هادی 80 درصد روستاهای اردبیل/ اجرای طرح در 331 روستا

تهیه طرح هادی 80 درصد روستاهای اردبیل/ اجرای طرح در 331 روستا

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از تهیه طرح هادی در بیش از 80 درصد روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاج علیزاده عصر دوشنبه در جلسه بررسی طرح های هادی روستایی در اردبیل اضافه کرد: هم اکنون طرح هادی 810 روستای این استان آماده شده و قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه در مجموع استان اردبیل هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار دارد، تاکید کرد: تاکنون این طرح در 331 رئستا نیز به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان این میزان را 34 درصد روستاهای بالای 20 خانوار برشمرد و تصریح کرد: در زمینه فنی اردبیل رتبه برتر و در زمینه اجرای این طرح جزو استان های برتر کشور محسوب می شود.

وی اجرای طرح هادی را عاملی برای شکوفایی و توسعه روستاهای هدف برشمرد و ادامه داد: اردبیل با دارا بودن ظرفیت ها و شاخص های ممتاز و نیز اجرای موفق طرح، توانسته در این خصوص خود را به عنوان پابلوت معرفی کند.

حاج علیزاده با اشاره به رابطه اجرای این طرح با مهاجرت معکوس تاکید کرد که این استان در طرح هادی از میانگین کشوری جلوتر بوده و به لحاظ کیفی نیز از استان های برتر بشمار می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبارات هم اکنون تا حدودی کند شده است، متذکر شد: در صورت تخصیص اعتبار طی سال جاری طرح های هادی در دست اجرا تسریع و سایر طرح ها نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در این راستا برگزاری همایش ملی توسعه پایدار کلبدی، فضای روستایی در اردبیل طی روزهای اول و دوم تیرماه را عاملی برای معرفی روستاهای استان و جلب توجه برای توسعه آنها دانست.

کد خبر 2304042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha