۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۹

حجت الاسلام ولي نژاد:

قيام 15 خرداد نشان دهنده بيداري ملت ايران بود

قيام 15  خرداد نشان دهنده بيداري ملت ايران بود

گرگان – خبرگزاري مهر: مدير كل تبليغات اسلامي استان گلستان قيام 15 خرداد را نشان دهنده بيداري ملت ايران در برابر رژيم ستم شاهي دانست و گفت: مردم در اين قيام به رهبري آگاهانه امام خميني (ره) توانستند عليه رژيم شاهنشاهي قيام كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولي نژاد عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: بی‌تردید هیچ دگرگونی و انقلابی بی‌ریشه و بي علت پدید نمی‌آید و بسترها و عواملی در شکل‌گیری آن مؤثر است و در آن قیام، وحدت باعث شد تا مردم به اهدافشان برسند و انقلاب در نهایت پیروز شود.

وي افزود: قیام 15  خرداد نیز جنبشی ماندگار و اثرگذار است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

حجت الاسلام اظهار داشت:  این قیام، سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های شگفت‌آوری شد که به حق می‌توان از آن به عنوان «یوم‌الله» نام برد.

وي با بيان اكنون اكنون قيام 15 خرداد جهاني شده است، بيان داشت: در حال حاضر جهان در حال و هواي قيام 15 خرداد است و ستيز با ستم و قدرت های استكباري و گرايش به حق و احساس فداكاري در راه حق، سيره بخش بزرگي از محرومان و مستضعفان جهان شده است، بعضي همان هدفي كه قيام 15 خرداد به دنبال آن بود را دنبال مي كنند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: نهضت ۱۵ خرداد برعکس نهضت هایی مثل مشروطه و سایر نهضت های تاریخ معاصر که در ماهیت، هدف و روش، آمیخته به عناصر فرهنگی و سیاسی و اجتماعی بیگانه بودند کاملا خالص و اصیل بود و از این نظر همانندی در تاریخ معاصر ندارد.

کد خبر 2305403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha