۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها برگزار شد/ لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها برگزار شد/ لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه

در تازه ترین جلسه شورای اسلامی دانشگاهها که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، لزوم تعامل بیشتر میان حوزه و دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه، حمید میرزاده - رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که با همکاری مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی، از پژوهش‌های انجام گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون موضوع "وحدت اسلامی و اتحاد بین مذاهب اسلامی" در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: این کار به منظور مقابله با تفکرات منحط سلفی و تکفیری در راستای بسط و گسترش "اتحاد اسلامی" انجام می‌شود.

در ادامه جلسه، اعضا بر لزوم طرح فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در کرسی‌های آزاداندیشی، تأکید کردند.

گزارش کمیته آموزش، "سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها" توسط دکتر میلی منفرد رئیس این کمیته ارائه شد.

در این گزارش، با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیته آموزش "سند دانشگاه اسلامی" و تدوین راهبردهای عملیاتی کمیته مذکور، عناوین تعدادی از این راهبردها به شرح ذیل مورد اشاره قرار گرفت: تعامل و هم افزایی بین حوزه و دانشگاه، برنامه‌ریزی و تنظیم سرفصل‌های درسی بر اساس آموزه‌های اسلامی، فراگیرشدن نهضت نقد علمی در دانشگاه‌ها، استفاده از آخرین دستاوردهای علمی، تدوین نظام جامع اخلاقی علمی بر اساس آموزه‌های اسلامی، بومی سازی و تقویت بعد کارآفرینی رشته‌های دانشگاهی، اهتمام به آمایش سرزمینی و عدالت آموزشی، تحول هدفمند فرصت‌های مطالعاتی و راتبه‌های تحصیلی، ساماندهی و ارتقای مؤسسات آموزشی آزاد و گزارش گیری و بازخورد سنجی از برنامه‌‌های دستگاه‌های مجری.

 


 

کد خبر 2313565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha