۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸

پیرمرادی:

میزان اراضی ملی سنددار شده آذربایجان غربی به 85 درصد می رسد

میزان اراضی ملی سنددار شده آذربایجان غربی به 85 درصد می رسد

ارومیه – خبرگزاری مهر: مدیر كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي گفت: در صورت تامين اعتبارات لازم سطح مساحت عرصه هاي ملي كه در استان سند دار شده اند به 85 درصد ارتقاء خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پیرمرادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی امضای تفاهم نامه همكاري بين معاونت عمراني استانداري و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اظهارداشت: تا دوسال آينده همه اراضي ملي در آذربايجان غربي با همكاري دستگاههاي ذيربط سند دار شده و زير ساختهاي لازم براي توسعه اقتصادي و اجتماعي به طور كامل انجام شود.

وی ادامه داد: با هماهنگي و همكاري اداره كل ثبت اسناد و املاك استان تاكنون براي بيش از دوميليون و100 هزار هكتار از عرصه هاي ملي اسناد مالكيت دريافت شده است كه براي سالجاري سازمان جنگل براي آذربايجان غربي 200 هزار هكتار عرصه ملي براي سند دار کردن تعيين و ابلاغ كرده است.

پیرمرادی اضافه کرد: آذربايجان غربي بيش از دوميليون و 750 هزار هكتار عرصه ملي دارد كه از اين مقدار 101 هزار آن جنگل و بقيه بصورت مراتع و عرصه است و تاكنون براي 78 درصد از اراضي ملي استان تا پايان سال 92 اسناد مالكيت دريافت شده است.

مدير كل منابع طبيعي آذربایجان غربی یاد آور شد: تفاهم نامه همکاری با معاونت امور عمرانی استان پيرو امضاء تفاهم نامه وزارت جهاد كشاورزي و وزارت كشور انجام مي شود كه در آن تفاهم نامه هر دو ارگان دولتي با توجه به موارد تعيين شده مكلف گرديده اند كه براي حفظ، احياء و توسعه عرصه هاي ملي همكاريهاي لازم را انجام دهند.

وي ادامه داد: در اين راستا اداره كل منابع طبيعي استان اين تفاهم نامه را در قالب استاني با رايزنيهاي انجام شده با معاونت عمراني استانداري آذربايجان غربي به امضا می رساند.

آذربايجان غربي بيش از دوميليون و 750 هزار هكتار عرصه ملي دارد كه براي حفاظت و احياء آن بايد از تمام ظرفيتها و مشاركتهاي مردمي استفاده شود تا اين عرصه ها همچنان  پويا و حفاظت شده براي نسلهاي آتي نيزباقي بماند.

کد خبر 2316946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha