۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۹:۰۰

گزارش خبری/

نبود درمانگاه مجهز در "دیر" دغدغه اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی است

نبود درمانگاه مجهز در "دیر" دغدغه اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی است

بندردیر- خبرگزاری مهر: دغدغه اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان دیر، نبود درمانگاه مجهز در این شهرستان است که باید با عزم جدی مسئولان زمینه برای بهبود شرایط و کاهش دغدغه های بازنشستگان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازنشستگان از جمله اقشاری هستند که عمر و جوانی خود را در راه خدمت به مردم و جامعه سپری کرده‌اند انتظار دارند که بتوانند با تکیه بر حقوق بازنشستگی و همچنین استفاده از امکانات در نظر گرفته شده، باقیمانده عمر خود را راحت بگذرانند.

وی در کشور ما کمتر این موضوع را شاهد هستیم و خدمات ارائه شده در دوران بازنشستگی نمی‌تواند باعث ایجاد حس رضایت‌مندی کامل در بازنشستگان شود.

حقوق پائین بازنشستگی کفاف مخارج زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد؛ تورم بالا در کشور باعث شده است تا درآمدها و هزینه‌های زندگی تناسبی با هم نداشته باشند و بازنشستگان، پس از بازنشستگی نیز مجبور باشند به فکر دیگر مشاغل باشند.

در سال‌های اخیر شاهد اقدامات بسیار خوبی برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و همچنین افزایش حقوق و مستمری پرداختی به بازنشستگان هستیم و امکانات مناسبی نیز در نقاط مختلف برای بازنشستگان ایجاد شده است ولی این امکانات هنوز هم کم است و باید خدمات بیشتری ارائه شود.

بیمه تکمیلی برای ویزیت، آزمایش و دارو کاربردی ندارد/ لزوم ساخت درمانگاه

در شهرستان دیر دغدغه اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی نبود درمانگاه مجهزدر این شهرستان است که لازم است با عزم جدی مسئولان زمینه برای بهبود شرایط برای کاهش دغدغه‌های بازنشستگان فراهم شود.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی دیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان دیر درمانگاه مناسبی وجود ندارد که بازنشستگان بتوانند از خدمات مورد نیاز در این شهرستان بهره‌مند شوند و این موضوع از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان است.

وی افزود: افزایش خدمات تامین اجتماعی یکی از مهمترین نیازهای بازنشستگان این سازمان است که امیدواریم با تلاش مسئولان شاهد تحقق این خواسته مردم باشیم.

یکی دیگر از بازنشستگان تامین احتماعی در شهرستان دیر به برخی از مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تغییر روش بیمه طلایی برای انجام کارهای درمانی بازنشستگان هیچ ارزشی ندارد.

حیدر درویشی افزود: این بیمه که به بیمه تکمیلی تغییر روش داده است برای ویزیت، آزمایش و دارو کاربردی ندارد در صورتی که بازنشستگان بیشتر نیازبه معاینه پزشک و دریافت دارو دارند.

ساخت درمانگاه از مصوبات هیئت دولت گذشته بوده است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان دیر نیز اظهار داشت: کار در کانون افتخاری و بدون هیچ دستمزدی انجام می گیرد و افتخار داریم که بتوانیم برای بازنشستگان کاری انجام بدهیم.

خسرو یوسفی بیان داشت: ساخت درمانگاه از مصوبات هیئت دولت گذشته بوده است و اعتباری هم برای آن اختصاص داده شده است اما بعد از گذشت چندسال هنوز عملیات آن اجرایی نشده است.

وی گفت: احتمال دارد که اگر در زمین مورد نظر کار احداث صورت نگیرد و این اعتبار برگشت بخورد و مردم به‌ویژه بازنشستگان متضرر شوند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان دیر تصریح کرد: از همه توان خود برای پیگیری نیازها و مشکلات بازنشستگان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم کمکی به حل مشکلات بازنشستگان کنیم.

عملیات ساخت درمانگاه سریع‌تر آغاز می‌شود

رئیس تامین اجتماعی شهرستان دیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات بازنشستگان گفت: هم اکنون تعداد 681 مستمری بگیر تامین اجتماعی وجود دارد که نیاز است همه تلاش کنند تا کانون بازنشستگان تقویت شود.

عبدالله عباسی افزود: درمانگاه تامین اجتماعی با هدف درمان بازنشستگان فعالیت می کند و تامین اجتماعی با هدف صیانت از حقوق بیمه شدگان وامنیت خاطر بیمه شده ها خدمت رسانی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما هم امیدواریم که هرچه زودتر کارساخت درمانگاه تامین اجتماعی دیر شروع شود تا افراد بتوانند از این درمانگاه خدمات بیشتر و بهتری داشته باشند.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان دیر تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی همواره در حال گسترش نوع و کیفیت خدمات خود است و امیدواریم بتوانیم رضایت‌مندی بیشتر افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را فراهم کنیم.

کد خبر 2333333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha