۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱

در هفته گذشته/

طوفان به سازه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی سیستان آسیب جدی وارد کرد

طوفان به سازه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی سیستان آسیب جدی وارد کرد

زاهدان-خبرگزاری مهر: رییس مرکز تحقیقات کشاوزی و منابع طبیعی سیستان گفت: طوفان در طی هفته گذشته بیش از 160 میلیون ریال به تجهیزات و گلخانه های این مرکز خسارت وارد کرد.

شیرعلی کوهکن در گفتگو با مهربیان داشت: غلظت گرد و غبار و وزش باد شدید در سیستان موجب تخریب دستگاه‌های برودتی و تخریب بخشی از  گلخانه‌های این مرکز شد و به سازه های  این مرکز تحقیقاتی به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع خسارت و آسیب جدی وارد کرد.

وی گفت: تحقیقات بر روی محصولات کشاورزی و گونه‌های ارایه شده متناسب با نیاز منطقه و بر اساس شرایط اقلیمی و تهیه بذور اصلاح شده و گونه‌های مقام از جمله گندم، جو، دانه‌های روغنی و اقلام علوفه‌ای، سبزی و صیفی جات بخشی از فعالیت این مرکز پژوهشی است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان پس از تحقیق بر روی غلات، گونه‌های علوفه‌ای، محصولات باغی، گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای اقلام سازگار را شناسایی و نتایج آن را با همکاری بخش ترویج در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: خشکسالی های اخیر موجب سوق یافتن تحقیقات به سمت گونه‌های مقام به خشکسالی شده است و در همین راستا نتایج تحقیقات تعداد 10 رقم گندم و جو اصلاح شده توسط این مرکز در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

 

کد خبر 2335460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha