۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰

طی دو روز آینده/

طوفان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت سیستان را درمی‌نوردد

طوفان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت سیستان را درمی‌نوردد

زاهدان-خبرگزاری مهر: وزش باد شدید و طوفان در منطقه سیستان که در روزهای پایانی هفته گذشته با سرعت 85 کیلومتر در ساعت موجب وارد آوردن خسارات زیادی به زیر ساخت‌های این منطقه شد باری دیگر از فردا با شدتی بیشتر سیستان را درخواهد نوردید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان ظهر یکشنبه در جلسه شورای ستاد بحران استانداری با اعلام این خبر اظهار داشت: از فردا برای دومین بار در طی یک هفته گذشته طوفان با شدت بیشتری در منطقه سیستان آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود سرعت این طوفان به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

محمدرضا امیر مرادی در این رابطه اظهار داشت: به دلیل خشکیدگی سطح دریاچه هامون و شدت وزش باد از امروز تا 72 ساعت اینده علاوه بر افزایش درجه دمای هوا افزایش بیش از حد غبار در منطقه و کاهش شدید دید پدیده قالب خواهد بود.

وی افزود: با شدت یافتن وزش باد و طوفان به اوج خود در روز سه شنبه هفته جاری افزایش غبار در این منطقه بسیاری از شهرها در نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد و شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد و خاش نیز از دامنه اثرات این گرد و غبار در امان نخواهند بود.

امیر مرادی با بیان اینکه غلظت گرد و غبار به میزان  425 میکروگرم بر متر مکعب خطرناک و 504 میکرو گرم به بالا بسیار خطر ناک ارزیابی می شود اظهار داشت: در طی چند روز گذشته غلظت گرد و غبار در منطقه سیستان به 3 هزار و 850 میکروگرم بر مترمکعب رسید و لذا شرایط از حد بحران نیز 4 برابر فراتر رفت.

وی گفت: متاسفانه شدت گرد و غبار و طوفان در طی هفته گذشته دستگاه‌های میزان تشخیص ریزگردها نیز از کار انداخت و این سازمان را با مشکل در میزان سنجش کیفیت هوا قرار داد.

کد خبر 2339478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha