۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

شیراوند:

60 هزار بیکار در جامعه ایثارگری کشور وجود دارد/ برنامه ریزی برای ایجاد سالانه 10 هزار شغل

60 هزار بیکار در جامعه ایثارگری کشور وجود دارد/ برنامه ریزی برای ایجاد سالانه 10 هزار شغل

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون اشتغال و کار آفرینی سازمان بنیاد شهید و امو.ر ایثارگران کشور از وجود 60 هزار بیکار در جامعه ایثارگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدر شیراوند ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال لرستان با محوریت ایجاد شغل برای افراد بیکار در جامعه ایثارگران این استان اظهار داشت: در حال حاضر 60 هزار نفر بیکار در جامعه ایثارگری در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات لازم زمینه اشتغال این افراد در کشور فراهم کرد گفت: در این راستا یک برنامه زمانبدی خاص را برای رفع معضل بیکاری افراد بیکار برای جامعه ایثارگری کشور در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون اشتغال و کار آفرینی سازمان بنیاد شهید و امو.ر ایثارگران کشور با بیان اینکه این برنامه زمانبدی از امسال در دستور کار قرار گرفته شده است گفت: در قالب این برنامه زمان بندی شده و همچنین مصوبه شورای عالی اشتغال کشور قرار شده که سالانه 10 هزار فرصت شغلی برای افراد بیکار در جامعه ایثارگران کشور فراهم شود.

شیراوند با بیان اینکه باید 40 درصد این افراد بیکار در بخش دولتی کشور مشغول به کار شوند گفت: همچنین 60 درصد افراد بیکار جامعه ایثاگری کشور نیز در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در جامعه ایثارگری استان لرستان نیز بیان داشت: لرستان در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد و باید با اقدامات لازم این مشکل در لرستان برطرف شود.

معاون اشتغال و کار آفرینی سازمان بنیاد شهید و امو.ر ایثارگران کشور با بیان اینکه 10 درصد جمعیت ایثارگران بیکار کشور مربوط به استان لرستان است ادامه داد: امیدواریم با اقدامات لازم از سوی دولت تدبیر و امید و همچنین مدیریت ارشد لرستان زمینه ایجاد اشتغال برای این 10 درصد فراهم شود.

شیراوند با بیان اینکه وجود شش هزار ایثارگر بیکار در لرستان تعداد قابل توجهی است گفت: باید با اقدامات لازم زمینه اشتغال این افراد را در بخشهای دولتی و همچنین خصوصی استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه همچنین بر اساس ماده 17 و همچنین 44 قانون برنامه پنجم توسعه باید در پرداخت هر گونه تسهیلات و اعتبارات حوزه اشتغال کشور ایثارگران و فرزندان شهدا در اولویت قرار گیرند ادامه داد: این در حالیست که بیش از 80 درصد افراد بیکار جامعه ایثارگری استان که به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند دست خالی برگشته اند.

کد خبر 2353914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha