۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶

رحیمی خبر داد؛

ساختار حمایت از نخبگان توسط دولت طراحی می شود

ساختار حمایت از نخبگان توسط دولت طراحی می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مشاور امور ایثارگران معاون اجرایی رئیس جمهوری از طراحی ساختار جدید حمایت از نخبگان و پژوهشگران کشور توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از پژوهشگران استان اردبیل افزود: براین اساس در تصمصم گیریهای کلان کشور از نخبگان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نحوه حضور نخبگان تعریف شود و فضای مناسبی در اختیار آنها قرار بگیرد، تاکید کرد که از طرفی هم دولت انتظار دارد نخبگان به خصوص نخبگان دانشگاهی خود را جدای از دولت نبینند.

مشاور امور ایثارگران معاون اجرایی رئیس جمهوری در این خصوص نقش استادان دانشگاه را مهم ارزیابی کرد از وضعیت موجود در دانشگاه ها و نسبت به پدیده زشت بهم ریختن چارچوب های عملی و رفتاری در دانشگاه ها طی سال های گذشته انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاهی باید در زمینه برقراری نظم و انضباط در دانشگاه تلاش کنند، تصریح کرد: بخشی از وضعیت کنونی ناشی از عدم توجه به حوزه آموزش است و باید در این زمینه کارهای علمی و عملی صورت گیرد.

رحیمی همچنین با اشره به انتقاد برخی به تصمیمات و انتصاب ها در دولت متذکر شد: مسئولان بر اساس عملکرد و میزان کارآیی خود منصوب می شوند چرا که مبنای دولت تدبیر و امید استفاده از خرد جمعی در سطح استانی و ملی است.

وی اقتصاد و معیشت مردم، مسئله هسته ای و تعامل عزتخواه با دنیا را از اولویت های دولت برشمرد و اضافه کرد: با این وجود همه مشکلات را به دولت گره زدیم و همه چشم در مصوبات دولت دارند اما با نگاهی عمیق به مشکلات فرهنگی و اجتماعی می بینیم که بخشی از آن به دست خود مردم قابل رفع شدن است.

مشاور امور ایثارگران معاون اجرایی رئیس جمهوری به بحث های استخدام اشاره کرد و ادامه داد: افزایش جذب در بدنه دولت مدنظر نیست، چراکه استخدام افراد چند برابر سقف های تعیین شده برخلاف برنامه های کلان توسعه ای کشور باعث شده تا دولت در جذب افراد به بدنه دولت با مشکلات بسیاری مواجه شود.

وی بر ترویج کارآفرینی و احیای بخش خصوصی تاکید کرد و راهکار خروج از شرایط فعلی را پیشرفت  و پرهیز مصوبات بدون مطالعه و استفاده از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران دانست.

کد خبر 2354489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha