۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۰۴

نجفی:

زيباسازي نمازخانه هاي مدارس در شوراي آموزش و پرورش استان گیلان پيگيري شود

زيباسازي نمازخانه هاي مدارس در شوراي آموزش و پرورش استان گیلان پيگيري شود

رشت - خبرگزاری مهر: استاندار گیلان تاکید کرد: زيباسازي و ساماندهي نمازخانه هاي مدارس در شوراي آموزش و پرورش استان پيگيري شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي نجفي عصر شنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهميت و جايگاه والاي نماز در اسلام و در پيش بودن ايام بازگشايي مدارس و دانشگاهها تصريح كرد: اشاعه فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاهها با همكاري معلمان، مديران و كادر آموزشي از جمله موارد مهمي بشمار مي رود كه بايد همگان به این مهم توجه ويژه اي داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: زيباسازي و ساماندهي نمازخانه هاي مدارس در شوراي آموزش و پرورش استان گیلان پيگيري شود.

نماينده عالي دولت در گيلان نمازخانه هاي بين راهي را زيبنده استان ندانست و گفت: پاكيزگي و نظافت در فرهنگ مردم استان از جايگاه ويژه اي برخوردار است و در دين اسلام نيز تاكيدات ويژه اي نسبت به اين مهم شده است.

وی افزود: متاسفانه در برخي از رستوران ها، مكان نامناسبي به نمازخانه ها اختصاص مي دهند كه در اين زمينه بايد فرمانداران، شهرداران و مسئولان امر برای بازبيني تمامي نمازخانه هاي بين راهي و پاكيزگي و نظافت این محیط ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نجفی اذعان داشت: پاكيزگي، نظافت و رعايت مسائل بهداشتي در نمازخانه ها بايد جزو تكاليف ادارات بهداشت شهرستان ها قرار گيرد.

وی با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمي براي بيان دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه رشت نيز در اين نشست برپايي نماز را از وظايف دولت اسلامي دانست و افزود: در نظام جمهوري اسلامي همه وظيفه دارند نماز را به نحو احسن در جامعه برپا كنند.

آيت الله زین العابدین قرباني اظهار داشت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و معارف قرآنی مديران جامعه اسلامي بايد به جايگاهي از تقوا دست يابند كه بتوانند براي مردم جامعه امام جماعت و پيش نماز باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد اقامه نماز استان با حضور آيت الله قرباني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه رشت، محمد علي نجفي استاندار گيلان و جمعي از مديران در بيت نماينده ولي فقيه در استان تشكيل شد.

کد خبر 2355748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha