۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

حقیقی خبر داد:

تولید 37 هزار تن گوشت سفید و قرمز مازاد بر نیاز در خراسان جنوبی

تولید 37 هزار تن گوشت سفید و قرمز مازاد بر نیاز در خراسان جنوبی

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر ایجاد صنایع تولید فرآورده های گوشتی در استان تاکید کرد و گفت: حدود 37هزار تن مازاد تولید گوشت قرمز و سفید را در استان داریم که می توان از این ظرفیت در تولید فرآورده های گوشتی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت اله حقیقی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهارکرد: میزان تولید گوشت قرمز و سفید در استان بالاتر از میزان مصرف است.

 وی بیان داشت: حدود 25 هزار تن تولید مرغ مازاد بر نیاز استان و 12 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز مصرف کننده در استان تولید می شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: با ایجاد صنایع فراروده های گوشتی می توان در جهت توسعه اشتغال در استان در این راستا گام برداشت.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تولید بیش از 50 تن شیر مازاد بر نیاز در استان تصریح کرد: قیمت فروش شیر خام از دامداران هم اکنون هزار و 50 توان است.

 وی بیان داشت: این رقم توافقی است که بین دامدار و کارخانه داران صورت گرفته است.

 وی نرخ مصوب ربای خرید شیر خام از دامدار را یک هزار و 440 تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به عدم افزایش فراورده های لبنی در استان برای کارخانه دار خرید با نرخ مصوب ایجاد ضرر بود.

 حقیقی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای افزایش قیمت فراورده های لبنی در استان نیز اظهارکرد: باید قیمت تمام شده محصولات لبنی کارخانجات کارشناسی شود و بعد در خصوص رقم افزایش قیمت تصمیم گیری شود.

 فعالیت 700 واحد مرغ گوشتی در خراسان جنوبی/ تولید گوشت سفید 10 برابر نیاز استان است

 مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 700 واحد مرغ گوشتی در استان بیان داشت: سالانه 30 میلیون قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام می شود.

 محمد علی رضایی اظهارداشت: نسبت به جمعیت استان 10 برابر مازداد تولید در استان را داریم.

 وی خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید گوشت سفید در کشور دانست و تصریح کرد: این یکی از مزیت های استان با توجه به خشکسالی ها است و زمینه اشتغال زیادی را در استان فراهم کرده است.

 وی با اشاره به برخی دستور العمل ها ی دست و پاگیر در بحث صادرات گوشت سفید در استان تصریح کرد: در یک برهه زمانی شاهد دپوی مرغ در استان بودیم که تلاش کردیم تا مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در گذشته مرغ استان به صورت زنده به سیستان و بلوچستان صادر می شد، افزود: در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان اکنون صادرات مرغ زنده به این استان کاهش یافته است.

 وی از مسئولان ارشد استان خواست تا در جهت مرتفع شدن فروش مازاد بر نیاز استان دستگاه هایی از جمله پادگان ها، دانشگاه و خوابگاه ها که اکنون خرید و نیاز خود به گوشت را از مرکز و خارج استان انجام می دهند تدابیری اتخاذ شود تا گوشت مورد نیاز خود را از داخل استان خرید داشته باشند.

 

کد خبر 2368488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha