۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

ولی پور مطلق:

مجوز افزایش 15 درصدی فراوده های لبنی در خراسان جنوبی گرفته شد

مجوز افزایش 15 درصدی فراوده های لبنی در خراسان جنوبی گرفته شد

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اخذ مجوز برای افزایش قیمت فراورده های لبنی در استان خبر داد و گفت:این مجوز برای افزایش قیمت تا سقف 15درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق ظهر پنج شنبه در ستاد تنظیم بازار استان اظهارکرد: قیمیت خرید شیر خام از دامدار یک هزار و 440 توان مصوب شده اما این در استان محقق نشده است.

وی عنوان کرد:به دلیل عدم افزایش سایر فراورده های لبنی اعمال این نرخ مصوب کارخانه ها را دچار تضرر می کرد.

وی با بیان اینکه در کارگروه های قبلی پیگیری افزایش قیمیت فراورده های لبنی در استان مصوب شد، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده مجوز افزایش قیمت فراورده های لبنی تا 15 درصد گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عدم اعمال نرخ مصوب خرید شیر از دامداران ضربه بزرگی به دامداران استان وارد می کند، تصریح کرد: بر اساس بررسی ها میزان تولید شیر در استان کم شده است و بیشترین ضرر را در این زمینه دامداران متحمل می شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد:  در راستای کاهش ضرر به دامداران پیشنهاد می شود قیمت هزار و 250 تولید خرید شیر از دامداران اعمال شود و زمانی که دولت در این زمینه یارانه ای پرداخت کرد نرخ هزار و 440 را اعمال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دپوی 800 تن مرغ مازاد بر نیاز استان در سردخانه ها گفت: به دلیل اینکه رنج وزنی این مرغ ها با رنج خرید شرکت پشتیبانی دامی همخوانی ندارد هنوز خرید توسط این شرکت صورت نگرفته است.

ولی پور مطلق از مسئولان خواست تا در این زمینه برای خرید و صادرات گوشت سفید در استان تدابیری اندیشیده شود.

 

کد خبر 2368512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha