۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

سعدالدین:

بالغ بر 17 هزار تن کالا از گمرک استان سمنان ترخیص شد

بالغ بر 17 هزار تن کالا از گمرک استان سمنان ترخیص شد

سمنان – خبرگزاری مهر: مدیر کل گمرک استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال 17 هزار و 194 تن کالا از این گمرک ترخیص شده است گفت: این میزان کالا بیش از 30 میلیون و 498 هزار دلار ارزش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعدالدین بعد از ظهر دوشنبه در نشستی باخبرنگاران در محل اداره کل گمرک استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال 17 هزار و 194 تن کالا از این گمرک ترخیص شده است اظهار داشت: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 45 درصد افزایش و از نظر ارزش هفت درصد کاهش دارد و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی نیز یک هزار و 744 دلار بوده است.

وی گفت: کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، ورق پی وی سی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیم ، مقوا پشت خاکستری ،گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و … است که از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن، ازبکستان به این گمرک وارد شده است.

رشد 15 درصدی صادرات کالا از استان سمنان

مدیر کل گمرک استان سمنان از افزایش 15 درصدی ارزش صادرات کالا در سالجاری خبر داد و گفت: در نیمه اول امسال بیش از 78 میلیون و 581 هزار دلار انواع کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

سعدالدین گفت: در شش ماهه اول سالجاری 401 هزار و 363 تن کالا شامل سیمان، آند مس، شمش سرب، قرقره کابل مسی، شیر آلات بهداشتی حمام، پودر لباس شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، کرک و پشم بز و گوسفند، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر و … از استان سمنان به خارج صادر شده است.

وی با بیان اینکه این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است افزود: این مقدار صادرات از نظر وزنی 142 درصد و از نظر ارزش دلاری 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

مدیر کل گمرک استان سمنان متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از استان سمنان را 194 دلار بیان کرد و افزود: گمرک استان در سالجاری با احتساب ضمانت نامه ها امسال 63 میلیارد ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش نشان می دهد.

کد خبر 2384208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha