۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

میرزاده:

شرکت فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد در گلستان شعبه خواهد زد

شرکت فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد در گلستان شعبه خواهد زد

گرگان - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از تاسیس شعبه گلستان شرکت فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد خبرداد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه‌های استان راه اندازی کنید و با اعطای وام به آنها در توسعه دانشگاه و شهر سهیم شوید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده بعد از ظهر پنجشنبه در نشستی با مجمع نمایندگان استان گلستان، با بیان این که شرکت فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد که به تازگی به تصویب رسیده است در گلستان شعبه زده و استعداد یابی می کند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه‌های استان راه اندازی کنید و با اعطای وام به آنها در توسعه دانشگاه و شهر سهیم شوید.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش بخصوص در نسل جوان، گفت: ورزش‌هایی چون والیبال، بسکتبال، اسب دوانی و حتی کشتی باید در گلستان مورد توجه قرارگیرند، ورزش استان در مجموع باید با توجه ویژه ای روبرو شود.

وی افزود: اگر در دانشگاه‌های استان اساتید مورد نیاز برای رشته‌هایی چون پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، صنایع دستی و زیرشاخه‌های آن، معدن، صنایع دریایی و تربیت بدنی در مقاطع ارشد و دکترا دارید با توجه به استقبال دانشجویان مجوز رشته داده می شود.

میرزاده تصریح کرد: گلستان در بخش کشت گیاهان دارویی نیز می تواند دارای برتری هایی باشد، یک شرکت دانش بنیان می توان به این هدف کمک کند، پیشنهاداتی که از سوی نمایندگان مجلس داده شد نیز مورد پیگیری قرار می گیرد.

رییس دانشگاه آزاد کشور اضافه کرد: دانشگاه آزاد می تواند در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان تاثیر گذار باشد، گلستان استعداد‌ها، نیروها و اساتید خوبی دارد .

وی در ادامه گفت: در دانشگاه های آزاد استان 29 رشته دکتری و 94 رشته کارشناسی ارشد تدریس می‌شود، هر رشته ای که استقبال خوبی داشته باشد و اساتید مورد نیاز را نیز داشته باشید می توانیم مجوز بدهیم.

میرزاده با اشاره به تعداد دانشجویان مشغول تحصیل در مطع تحصیلات تکمیلی در کشور بيان داشت : تا پایان سال تعداد دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در کشور به 500 هزار دانشجو می‌رسد، دانشگاه آزاد بیشتر از کلیه دانشگاه های سراسر کشور در این بخش وارد شده و مشغول خدمت رسانی است.

میرزاده ادامه داد: رمز عزت امروز ما در دنیا وحدت مردم، دولت و رهبری است، در سایه این وحدت با وجود مشکلاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد، کشور در امنیت کامل به سر می برد.

کد خبر 2386273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha