۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴

طلایی:

جوان پهلوان حمید سوریان الگویی برای نسل امروز است

جوان پهلوان حمید سوریان الگویی برای نسل امروز است

ری - خبرگزاری مهر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تقدیر از مدال آوران ورزشی ری، از حمید سوریان به عنوان جوان پهلوان و الگویی برای نسل جوان کشورمان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی طلایی در مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی منطقه ۲۰ که با حضور شهردار منطقه، قائم مقام و معاونان شهرداری منطقه ۲۰، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشکار شهرری در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد، از حمید سوریان، اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان به عنوان جوان پهلوان یاد کرد و اظهار داشت: افتخارآفرینی معمولا با غرور همراه است اما در مورد حمید سوریان، این قهرمان ملی، به همان اندازه که بر افتخارات ورزشی و قهرمانی اش افزوده می شود، تواضع و فروتنی او نیز بیشتر می شود که به حق می تواند بهترین الگو برای نسل جوان امروز ما معرفی شود.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از افراد معمولا از آرش کمانگیر به عنوان اسطوره تاریخ ایران یاد می کنند در حالیکه طی هشت سال دفاع مقدس آرشهای کمانگیر زیادی داشتیم که برای ملت ما حماسه آفریدند.

وی همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ایام سوگواری امام حسین(ع) به فعالیت تشکل های مذهبی وهیئات مردمی اشاره و عنوان کرد: بسیاری از کشورهای جهان به دنبال ایجاد چنین تشکل های اجتماعی و مردمی هستند که در کشورمان به برکت دین مبین اسلام، سال هاست که حضور نسل های مختلف جامعه مان را در چنین تشکل هایی داریم و هرساله نیز برغم بحث جنگ نرم و فعالیت دشمنان، این حضور پررنگ تر و پرشورتر می شود.

همچنین در این مراسم شهردار منطقه ۲۰ تهران، شهرری را مهد ورزش پایتخت معرفی کرد و گفت: شهرری نام قهرمانان ورزشی بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده و فعالیت مدیریت شهری نیز در دوره های اخیر به نحوی بوده که موجب افزایش سرانه های ورزشی در این منطقه جنوبی شده است.

منصور کتانباف با اشاره به اینکه سهم هر شهروند منطقه ۲۰ از امکانات و فضاهای ورزشی بیش از یک متر است، افزود: توسعه زمین های چمن مصنوعی، مجموعه های ورزشی بانوان، مجموعه های ورزشی چندمنظوره و ... از جمله امکاناتی است که در تمامی محله های منطقه ایجاد شده و شهروندان به راحتی و سهولت به تمامی این امکانات ورزشی دسترسی دارند.

جوان پهلوان حمید سوریان، اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان، عبدالله زارع پدر کشتی شهرری و اولین مربی حمید سوریان، حمیده عباسعلی دارنده مدال طلای کاراته، سلیمه عبدالله بخش دارنده مدال نقره و کاپیتان تیم ملی کبدی بانوان ایران در بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در این مراسم تقدیر شدند.

آئین تقدیر از قهرمانان شهرری با حضور چهره هایی همچون عزیزی رئیس هیئت کشتی استان تهران، محمد محمودی پیشکسوت ورزشی، دهقان پور مدیر تیم های کشتی استان تهران، علی خسروی مدیر ورزش منطقه ۱۵ و پیشکسوت داوری کشورمان، بهنام ابوالقاسم پور مدیر ورزش منطقه ۲۰ و بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

کد خبر 2409860

برچسب‌ها