۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

گزارش فعالیت های سازمان اطلاعات آلمان در منطقه/ فعالیت 300 مامور اطلاعاتی در افغانستان

گزارش فعالیت های سازمان اطلاعات آلمان در منطقه/ فعالیت 300 مامور اطلاعاتی در افغانستان

رئیس سازمان اطلاعات فدرال آلمان (BND) گفت این سازمان با 300 نیروی فعال خود در افغانستان از سال 2011 تا کنون از وقوع 19 حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی این کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، "گرهارد شیندلر" رئیس سازمان اطلاعات فدرال آلمان (BND) به تشریح فعالیت های این سازمان در خارج از کشور پرداخت. وی در این گزارش محرمانه که مفاد آن امروز منتشر شده از جمله ماموریت های BND را حفاظت از نیروها و نظامیان آلمانی در ماموریت های خارجی دانست و گفت در حال حاضر حدود 300 نفر از افراد وابسته به این سازمان در مناطق مختلف افغانستان فعالیت می کنند.

این در حالی است که حدود هزار و 500 نظامی آلمانی همچنان در افغانستان حضور دارند. بر این اساس فعالیت های اطلاعاتی BND از وقوع 19 عملیات تروریستی در افغانستان طی سال های 2011 تا کنون جلوگیری کرده است. شیندلر همچنین برای نخستین بار از تعداد ماموریت های سازمان اطلاعاتی آلمان در موضوع گروگان گیری پرده برداشت. به گفته وی این سازمان طی 5 سال اخیر بیش از 30 ماموریت برای آزادی گروگان ها انجام داده است.

از دیگر فعالیت های سازمان اطلاعات فدرال آلمان، شرکت در مذاکرات دو جانبه محرمانه در خاورمیانه عنوان شده است. این فعالیت ها که از دو دهه گذشته تا کنون ادامه دارد دستاوردهایی نیز داشته است که مذاکرات بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا و نیز آزادی اسرای فلسطینی در قبال آزادی "گلعاد شالیط" نظامی اسرائیلی در اکتبر 2011 نمونه هایی از آن بوده است.

کد خبر 2415060

برچسب‌ها