۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

در سفری یک روزه/

ابتکار وارد بجنورد شد/ تشریح برنامه های سفر

ابتکار وارد بجنورد شد/ تشریح برنامه های سفر

بجنورد- خبرگزاری مهر: معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح دوشنبه وارد بجنورد، مرکز خراسان شمالی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قالب سفری یک روزه وارد بجنورد، مرکز خراسان شمالی شد و در فرودگاه از سوی استاندار و تعدادی از مدیران کل خراسان شمالی مورد استقبال قرار گرفت.

سفر امروز نخستین سفر ابتکار به خراسان شمالی از زمان به روی کار آمدن دولت یازدهم است اگر چه وی در دولت اصلاحات نیز در کسوت رییس سازمان محیط زیست دولت هشتم نیز به خراسان شمالی سفر کرده و در شهرهای بجنورد و اسفراین این استان حضور یافته بود.

شرکت در نشست شورای اداری خراسان شمالی، دیدار با استاندار، نشست با تشکل های مردمی زیست محیطی و دانشگاهیان، دیدار با خانواده معظم شهدای محیط زیست و برگزاری نشست خبری با خبرنگاران از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت محیط زیست به خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

کد خبر 2418208

برچسب‌ها