۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۶

سپهر:

برگزاری یادواره شهدا منجر به حفظ فضای ایثار و شهادت در کشور می شود

 برگزاری یادواره شهدا منجر به حفظ فضای ایثار و شهادت در کشور می شود

سنندج-خبرگزاری مهر: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: برگزاری یادواره شهدا منجر به حفظ فضای ایثار و شهادت در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سپهر شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای دانشجو در استان کردستان که با حضور روسای دانشگاه های سطح استان تشکیل شد، گفت: ایثار و شهادت علاوه بر دین اسلام در سایر ادیان هم دارای جایگاه و منزلت والا و رفیعی است.

وی با اشاره به اینکه شهدا بزرگترین سرمایه وجودی خود را در راه دین و خاکشان فدا کردند، اظهارداشت: پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران در خون شهدا استحکام یافته بنابراین هر نهاد و سیستم و ارگانی وظیفه دارد در راستای تکریم شهدا اقدام کند.

وی بیان کرد: برنامه هایی هم چون تشییع پیکر شهدا و برگزاری یادواره شهدا منجر به حفظ فضای ایثار و شهادت در کشور می شود لذا باید تمام تلاش خود را در راستای انجام این مهم به کار گیریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان ادامه داد: به دلیل بی توجهی رژیم ستم شاهی و ظلم به مردم کردستان مراکز دانشگاهی در این استان رونق چندانی نداشت ولی امروز به برکت خون شهدا شاهد جهش چشمگیری در این حوزه هستیم.

سپهرعنوان کرد: تمامی ملت ایران که کنون در آسایش و آرامش زندگی می کنند مدیون و بدهکار شهدا و ایثارگران هستند و باید هر کسی به نوبه خود دین اش را ادا کند.

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان هم در این جلسه گفت: در برگزاری یادواره های شهدا علاوه بر کمیت باید کیفیت اجرای آنها را نیز مدنظر قرار داد.

حسن مرادی اظهارداشت: در سطح استان ۶ یادواره به نام شش شهید دانشجوی استان برگزار شود تا بدین گونه مردم بیشتر با این شهدا آشنا شوند.

برگزاری یادواره شهدا با حضور برادر شهیدچمران در کردستان

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه  از برگزاری یادواره شهدا در روز شنبه ۲۴ آبان ماه امسال خبرداد و اظهارداشت: این یادواره با حضور برادر شهید چمران و جمعی از مسئولان استان و خانواده های معظم شهدا در تالار ابن سینای این دانشگاه برگزار خواهد شد.

فریدون عبدالملکی ادامه داد: در صورتی که بیشترین سهم برگزاری این یادواره شهدا به دانشجویان سپرده شود قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن هر چه بیشتر قشر جوان با راه و روش شهدا مهمترین هدفی است که با برگزاری یادواره ها دنبال می شود.

وی اظهارداشت: دانشجویان در طول دوره های گذشته با حضور و مشارکت پرشور خود در یادواره های مختلف شهدا ثابت کردند که همواره پاسدارخون شهدا هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بنت‌الهدی صدر کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۳۲۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۴ آذرماه امسال همایش بسیج، خانوده و سبک زندگی در سنندج برگزار می شود که در این همایش از جمعی از ایثارگران تجلیل خواهد شد.

فرانک قدسی اظهارداشت: ۱۸ آذرماه با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی یادواره شهدا را در دانشگاه برگزار می کنیم.

کد خبر 2420274

برچسب‌ها