۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹

آذربایجانی خبر داد:

تدوین سند هم‌افزایی برای رفع معضلات تئاتر اصفهان

تدوین سند هم‌افزایی برای رفع معضلات تئاتر اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به مصوبه جلسه مسئولان فرهنگی استان اصفهان، سلسله نشست‌های نبض فرهنگ، تدوین سند هم افزایی تمام دستگاه‌های فرهنگی برای حل معضلات و مشکلات تئاتر استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

اصغر آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معاونان تمام ادارات کل مرتبط با موضوع تئاتر برای تدوین سند هم‌افزایی این هنر باید همکاری لازم را داشته باشند، گفت: بر این اساس تا پایان آذرماه سال جاری نشستی با معاونان ادارات کل مرتبط با فرهنگ در استان اصفهان درباره  تدوین سند هم‌افزایی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پس از تدوین سند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تئاتر وضعیت دیگر دستگاه‌ها نیز با توجه به ظرفیتی که دارند در راستای حل مشکلات حوزه تئاتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان از نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: نگارستان امام خمینی‌(ره) یکی از ظرفیت‌های بزرگ دولتی است که آنطور که باید از آن بهره‌برداری نشده است.

آذربایجانی استفاده از ظرفیت‌های نگارستان امام خمینی (ره) در خصوص تسری دادن مباحث تربیتی و فرهنگی و منش امام خمینی (ره) در جامعه را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا کمیته‌ای در خصوص پیگیری موارد مشارکتی در حوزه فعالیت شهرداری، شورای اسلامی شهر  و نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه از سبک و سیره امام خمینی (ره) دور شده‌ایم، افزود: دور شدن از سبک و سیره امام خمینی (ره) آسیب‌های جدی را به بدنه نظام و انقلاب وارد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی سبک و سیره امام خمینی (ره) برای مدیران شهر و استان اصفهان توسط نگارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره‌های آموزشی نحوه مدیریت کشور و مباحث فرهنگی و تربیتی رهبر کبیر انقلاب آموزش داده خواهد شد.

وی نوسازی ساختمان نشر و ترویج امام خمینی (ره) در خیابان شیخ بهایی اصفهان را نیز ضروری عنوان کرد و بیان داشت: شهرداری نیز باید با توجه به منابع و ظرفیت‌هایی که در نگارستان امام خمینی (ره)  وجود دارد و در این نگارستان بیش از 8 هزار جلد  کتاب موجود است، کتابخانه تخصصی امام خمینی (ره) را راه‌اندازی کند.

کد خبر 2421190