۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰

ميرزاده:

گسترش تحصیلات تکمیلی توسعه عدالت محور است

گسترش تحصیلات تکمیلی توسعه عدالت محور است

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه عدالت محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید میرزاده پیش از ظهر شنبه در ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که در واحد ساری برگزار شد اظهار داشت: این اقدام باعث جذب دانشجو در رشته‌های کارشناسی نیز شده است چرا که  در ۹۶ درصد رشته‌ها بدون آزمون دانشجو جذب می‌شود و دانشجویان به خاطر برند دانشگاه آزاد ترجیح می‌دهند آن را انتخاب و در رشته های مختلف این دانشگاه تحصیل کنند و سپس در مقاطع ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: دانشگاه آزاد با استفاده از همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان وابستگي به شهريه را كم كند.

وي تصريح كرد: هيئت امناي دانشگاه در خصوص مشاركت شركت‌هاي دانش بنيان مي تواند ميزان مشاركت را كه در قانون ۶۵ درصد مجري و ۳۵ درصد دانشگاه است تغيير دهد ؛به شرط آن كه به تصويب هيات مركزي برسد.

وي با اشاره به اين كه از واحدهاي تحقيقاتي  و پژوهشي حمايت مي كنيم گفت: در سال آينده بودجه پژوهشي در دانشگاه آزاد را به ۱۰ درصد مي رسانيم كه اين مكانيزم در اجرا مي‌تواند با مشاركت بخش خصوصي باشد.

وي در ادامه تاكيد كرد: مشاركت اقتصادي دانشگاه آزاد با شركت‌هاي دانش بنيان، مبناي استخدام اين شركت‌ها و نيروهاي تابعه آنها نيست.

ميرزاده گفت : سيستم دانش بنيان در دانشگاه آزاد مي تواند منبع درآمدي براي اين دانشگاه باشد تا اين دانشگاه را از وابستگي به شهريه در آورد و به سمت سرمايه گذاري در بخش‌هاي پزوهشي سوق دهد.

کد خبر 2426126

برچسب‌ها