۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

یادواره شهدای 3 روستای بخش مرکزی دشتی برگزار شد

یادواره شهدای 3 روستای بخش مرکزی دشتی برگزار شد

دشتی - خبرگزاری مهر: در آغازین روز از هفته بسیج، یادواره 17 شهید روستاهای بحیری، مل گل و مل گاودان از توابع بخش مرکزی دشتی با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد برگزاری این یادواره پیش از ظهر شنبه در این مراسم اظهار داشت:مردم متدین و ولایتمدار این سه روستا در عرصه دفاع از ارزشهای والای انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت، اهل بیت بودن خود را با ایثار فرزندان در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رساندند.

حسین باغداری افزود: این مردم چنان رشادت و دلاورمردی هایی از خود بروز دادند که تا قرن‌ها تلالو این ایثارگری بر تارک این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: روستای بحیری افتخار دارد هر ساله میزبان دو یادواره شهدای هفت تیر و شهدای خلیج فارس است ولی مدت زمانی بود که جوانان و بسیجیان این روستاها تصمیم گرفتند از سیره شهدا بشنوند و سجایای اخلاقی آنها به الگو بگیرند.

باغداری تصریح کرد: از اواخر سال 92 جلسات مختلفی راجب به برگزاری این یادواره گرفته شد و بنا داشتیم یک یادواره نو با طراحی جدید برگزار کنیم و در این راستا چندین کمیته در سطح روستا تشکیل شد.

وی به اهداف برگزاری این یادواره اشاره و خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی،تجلیل از فداکاری همه مردم و به‌ویژه شهدا، نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری و تجدید عهد با آرمانهای والای نظام قمدس جمهوری اسلامی از مهمترین اهداف این یادواره است.

باغداری فرهنگ سازی و الگو سازی به نوجوانان و جوانان، تکریم از خانواده معظم شهدا و حفظ فضای ایثار و شهادت از دیگر اهداف این یادواره عنوان کرد.

در پایان توسط موسسه بین المللی روایت سیره شهدای کشور روایت گری،زندگی نامه،پیام گویی و مداحی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر فرماندار دشتی ،امام جمعه ، مسئولین استانی و شهرستان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

کد خبر 2426379

برچسب‌ها