۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

افضلی فرد:

مانعی برای استفاده از مدیران زن در دستگاه های دولتی اردبیل وجود ندارد

مانعی برای استفاده از مدیران زن در دستگاه های دولتی اردبیل وجود ندارد

اردبیل – نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: مانعی برای استفاده از مدیران زن در دستگاه های دولتی این استان وجود ندارد.

مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص استفاده حداقلی از مدیران زن در دستگاه های دولتی اردبیل، تصریح کرد: استفاده از مدیران زن توسط مسئولان استان پیشنهاد نشده و اگر طرح موضوع می شد نمایندگان بررسی می کردند چرا که مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد که تاکنون در خصوص اینکه در فرمانداری ها یا ادارات کل استان اردبیل از زنان استفاده شود، پیشنهادی طرح نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد اصلی از سوی استاندار عنوان می شود، ادامه داد: اگر پیشنهاد شود مانعی در به کارگیری نیروهای زن وجود ندارد و حتی واسپاری برخی مشاغل به بانوان می تواند خروجی مطلوبی داشته باشد.

وی در واکنش به طرح موضوع انتخاب یک بانوی فرماندار در نمین و سپس خاتمه دادن آن توسط نمایندگان اضافه کرد: بنده به این موضوع رسیدگی کردم. گفته می شد اردبیل در به کار گیری نیروهای زن در عرصه مدیریتی عقب است و باید یک مدیر زن انتخاب شود، وزارت کشور نیر به این مهم تاکید دارد.

افضلی فرد معتقد است چنین تاکیدی شاخص مناسبی برای انتخاب نیست و باید ظرفیت و توانمندی بانوان به شکل مطلوب بررسی شده و با بیان اینکه این فرد در فلان شاخص ها توانمند است اقدام به بکارگیری کرد.

وی در عین حال تاکید دارد که برخی مشاغل برای بانوان مناسب نیست و مشاغلی که نیازمند رفتارهای خاص در روند اجرایی است، نباید به بانوان سپرده شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: در مسئولیت های ظریف و عاطفی باید از ظرفیت بانوان استفاده کرد و در عین حال به توانمندی آنها در یک شغل خاص توجه داشت.

کد خبر 2431554