.ابوالفضل جليلي، كارگردان سينماي ايران ضمن بيان اين مطلب در گفت وگو با خبرنگار سينمايي "مهر"، در مورد شكل گيري روند ابتذال درسينماي ايران گفت:موافق با اين مسئله كه سينماي ايران دارد به سمت ابتذال مي رود نيستم ، ولي سينما از مسير اصلي مردم و انقلاب و اهداف اوليه اش منحرف شده است.
سازنده "ابجد" تاكيد كرد: سينماي ايران در قواره كوچكتري است كه در آن مافياي اكران شكل گبرد و اگر فيلمي خوب توليد و ساخته شود وبه عبارتي پر مخاطب وپر فروش باشد ،مي تواند در هر شرايطي به اكران در آيد و مخاطبان هم از ان استقبال مي كنند،اما مسئله اي كه وجود دارد اين است كه دركشور ما به دليل مسائل فرهنگي و اجتماعي بيشتر از انكه حيثيت ملي برايمان مطرح باشد ،حيثيت فردي مهم است ،به طور مثال ا ين همه تغييرات در معاونت سينمايي از اول انقلاب تا به حال انجام شده است ولي هيچكدامشان تاثير و كار آيي فخر الدين انوار را نداشتند ،حالا ما بايد اورا با سا لها تجربه در عرصه سينما و عشقي كه به انقلاب و سينما داشت ،كنار بگذاريم و بياييم اين همه مدير جديد را تجربه كنيم ،به دنبال چه چيزي هستيم؟ايا به دنبال اين مسئله هستيم كه جسم افراد را عوض بكنيم ؟ويا برسيم به يك تفكر انقلابي ،اگر مي خواهيم جسم افرادرا عوض كنيم ،اين مسئله الي ماشا اله وجود دارد و چرخه مملكت هميشه يك تكان مي خورد و بعد ناگهان متوقف مي شود،به خاطر اينكه همه منتظر هستند و هر كسي منتظر اتفاقي است و اين امر مدت زماني طول مي كشد و يك مديرتا وقتي مي آيد اين چرخه را سرو سامان بدهد مدير جديد جايگزين او مي شود.
جليلي خاطر نشان كرد:وقتي كه فيلمي در فروش دچار مشكل مي شود, سريعا در پي علت مي گردندووجود مافيا را عنوان مي كنند ، مگر فيلمهاي نظير "مارمولك" با وجود مخالفتهايي و زود از اكران برداشته شدن به فروش بالايي دست پيدا نكرد؟ كه حالا سريع ادعا كنيم مافيا وجود دارد تاتوجيه ضعف ها ي فيلم و عدم استقبال مخاطب را بكنيم؟
سازنده"دان"تاكيد كرد: در سيستم اكران مشكل مديريتي داريم و فاقد مديري هستيم كه صاحب فكر و انديشه و قدرت واستقلال و يقين به انقلاب باشد،اگر چنين مديري داشته باشيم همه مشكلات اينگونه اي حل مي شود.
نظر شما