۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

موحد:

سند حقوق بشر براساس فرهنگ غربی تهیه شده است

سند حقوق بشر براساس فرهنگ غربی تهیه شده است

کرمان -رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به دیدگاه نقادانه ایران اسلامی در خصوص سند حقوق بشر گفت:نگاه ما به حقوق بشر الهی بوده و این در حالی است که کشورهای غیرمسلمان نگاهی مادی به این مساله دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح یکشنبه در آیین افتتاح چهارمین دوره بصیرت فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی گفت: سه نوع جنگ سخت، نیمه سخت و نرم در دنیا رواج دارد.

وی نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را از جمله مهم ترین لوازم جنگ سخت دانست و اذعان داشت: در این جنگ عده ای به قصد تجاوز به حریم یک کشور؛ به قلمرو جغرافیایی آن حمله می کنند.

موحد با اشاره به اینکه امروز جنگ سخت برمبنای عقیده و ایده شکل می گیرد، افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس اندیشه و ایده الهی خود را به جهانیان نشان دادند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان جنگ نیمه سخت را نوع دیگر جنگ دانست و اذعان داشت:  در این نوع جنگ دشمن از ابزارهایی چون محاصره‌های اقتصادی، تحریم و فشارهای اقتصادی استفاده می کند.

وی با اذعان به این نکته که ایران به مدت 35 سال درگیر این جنگ از سوی دشمنان است، افزود: استکبار جهانی با اعمال سخت ترین تحریم ها سعی کرده است از این طریق کشور را دچار تزلزل کند.

موحد به اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبری در این خصوص اشاره و تصریح کرد: تنها راهی که از طریق آن می توان در این جنگ پیروز بود بکارگیری اقتصاد مقاومتی است.

وی به جنگ نرم به عنوان سومین نوع جنگ اشاره و تصریح کرد: در این شیوه دشمن اذهان و افکار عمومی را هدف حملات خود قرار می دهد.

زئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تلاش های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: در این نوع جنگ دشمن از طریق تبلیغات وارد میدان شده و بر روی اذهان افراد تاثیر می گذارد.

وی از شبکه های ماهواره ای و سایت های مجازی به عنوان ابزار دشمنان در این راستا یاد کرد و افزود: در حالی که کشور تحت تحریم های ناعادلانه و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان بود فضاهای مجازی برای فعالیت آنها در جبهه جنگ نرم هر روز گسترده تر می شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت بصیرت در تشخیص راه درست از نادرست، افزود: مردم ما در 9 دی ماه سال 88 با بصیرت و آگاهی توانستند مسیر صحیح را تشخیص داده و با اقدام درست و بجا دشمنان را سرکوب کنند.

رئیس گل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به دیدگاه نقادانه ایران اسلامی در خصوص سند حقوق بشر گفت: نگاه ما به حقوق بشر الهی بوده و این در حالی است که کشورهای غیرمسلمان نگاهی مادی به این مساله دارند.

وی به تشریح تاریخچه شکل گیری سازمن ملل پرداخت و گفت: این سازمان در زمان جنگ دوم جهانی و به منظور برقراری صلح و امنیت در جهان با عضویت 58 کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به عضویت ایران در این سازمان افزود: کمیسیون حقوق بشر نیز در این سازمان شکل گرفته که البته تنها 18 کشور در آن حضور داشتند و در نهایت توسط هشت کشور سند و لایجه معتبر بین المللی را به منظور تضمین حقوق بشر تهیه کردند.

وی با بیان اینکه از این بین تنها یک کشور مسلمان حضور داشت که نمایندگی آن را یک فرد مسیحی به عهده داشت، گفت: تمامی نکاتی که در این لایحه مدنظر قرار گرفته براساس فرهنگ غربی بوده و در پیش نویس آن هیچ فرد مسلمانی حضور نداشت.

وی با اشاره به غیرقابل قبول بودن برخی از موضوعات موجود در این لایحه برای ایران اسلامی گفت: امروز این لایحه به ابزاری برای استکبار در جنگ نرم تبدیل شده است.

کد خبر 2443043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha