۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

سه خبر از تئاتر

آغاز «زمان سکوت برای زندگان»/ «تو دهنتو میبندی یا من» بازیگر گرفت

آغاز «زمان سکوت برای زندگان»/ «تو دهنتو میبندی یا من» بازیگر گرفت

آغاز اجرای دو نمایش «زمان سکوت برای زندگان» و «یک شاخه گل سرخ» در فرهنگسرای بهمن و تماشاخانه مهر و پیوستن علی بوستان به عنوان آهنگساز نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» سه خبر تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «یک شاخه گل سرخ» از روز جمعه 21 آذر در تماشاخانه‌ مهرحوزه هنری روی صحنه رفته است.

نمایش «یک شاخه گل سرخ» نوشته‌ سیروس همتی و با كارگردانی فرید یوسف‌پور از روز جمعه 21 آذرماه، ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر مجموعه حوزه هنری روی صحنه رفت.

فرید یوسف‌پور در این زمینه گفت: نمایش «یک شاخه گل سرخ»، اثری اپیزودیک، راجع به مدعیان حُب امام حسین‌(ع) است كه در جامعه‌ امروز و در مَحَک روز عاشورا، واقعیت خود را بروز می‌دهند.

وی ادامه داد: كارگردانی این نمایش، اولین تجربه‌ من در عرصه‌ تئاتر مذهبی است و متن اثر نیز بسیار با دغدغه‌های من همخوان است. در جامعه‌ امروز ما خیلی افراد هستند كه به خصوص در ایام عزاداری محرم مدعی عشق و ارادت به امام حسین‌(ع) می شوند اما واقعیت این است كه باید همه‌ ما را در موقعیت كربلا و روز عاشورا محک زد تا ببینیم به راستی چه تعداد از ما مدعیان، مرد عمل و یار واقعی امام حسین‌(ع) هستیم.

یوسف‌پور اضافه كرد: وقتی صحبت از نمایش‌های عاشورایی می‌شود بسیاری از تماشاگران، یاد تعزیه و نمایش‌های تاریخی می‌افتند اما نمایش «یک شاخه گل سرخ» اصلا این‌گونه نیست. نمایش ما داستانی سوررئال دارد كه با ساختاری كاملا رئالیستی اجرا می‌شود.

نمایش «یک شاخه گل سرخ» نوشته‌ سیروس همتی و با كارگردانی فرید یوسف‌پور از 21 تا 26 آذرماه هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری در قالب نخستین سوگواره‌ «خمسه» به صحنه می‌رود.

تماشاخانه‌‌ «مهر» در ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نبش خیابان حافظ واقع است.

«زمان سکوت برای زندگان» روی صحنه می‌رود

نمایش «زمان سکوت برای زندگان» به کارگردانی سامان ناصری و نویسندگی محمد چرمشیر در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.

در نمایش «زمان سکوت برای زندگان» که از 23 تا 27 آذرماه و از ساعت 16 درسالن تجربه فرهنگسری بهمن برگزار می شود رخداد تاریخی ضربت خوردن حضرت امام علی(ع) با بازی حسام کلانتری و سمیه ناصری به نمایش در خواهد آمد.

«زمان سکوت برای زندگان» سومین نمایش از بخش اصلی نخستین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» است که به همت سازمان فرهنگی هنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، خانه هنرمندان ایران و با هدف حمایت از جریان نمایش های ارزشی، ارتقای جایگاه تئاتر در زندگی شهروندان، ارتقای اخلاق شهروندی و ترویج فرهنگ مهربانی با بهره مندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی(ع) با استفاده از زبان نمایش در فرهنگسرای بهمن اجرا خواهد شد.

عموم علاقمندان برای تماشای رایگان این نمایش می توانند به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، ساختمان هنرهای نمایشی مبارک، تالار تجربه مراجعه کنند.

علی بوستان به گروه نمایشی «تو دهنتو میبندی یا من؟» اضافه شد

موسیقی نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» که به کارگردانی داود بنی‌اردلان از  25 آذر ماه  در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت به علی بوستان سپرده شد.

علی بوستان نوازنده و آهنگساز قرار است قطعاتی را برای نمایش «تو دهنتو میبندی یا من ؟» که با حضور بهاره رهنما و کمند امیر سلیمانی روی صحنه می رود، آماده و تنظیم کند.

علی بوستان در مقام آهنگساز برای تئاتر های مختلفی قطعاتی ساخته است که از جمله آن می توان به نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» اشاره کرد.

نمایش «تو دهنتو میبندی یا من؟» از 25 آذر هر روز به غیر از شنبه ها ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 3 بهمن ماه روی صحنه می رود.

کد خبر 2443085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha