۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵

طی مراسمی در سنندج/

پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کردستان تجلیل شدند

پژوهشگران برتر  دانشگاه فرهنگیان کردستان تجلیل شدند

سنندج - همایش تجلیل از پیشکسوتان و پژوهشگران برتر پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و نمایندگان مردم استان در مجلس در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان ظهر یکشنبه در این مراسم گفت: پژوهش یکی از مولفه های توسعه در کشور است و توجه به آن می تواند در تمامی حوزه ها تحول ایجاد کند.

مسعود الماسی اظهار داشت: آموزش مناسب می تواند بستر ساز پژوهش های کاربردی و پایه باشد و توسعه پایدار و اشتغالزایی مناسب را در استان ها متناسب با شرایط آنها فراهم کند.

وی افزود: در آموزش باید بستر سازی لازم برای توسعه و توجه به پژوهش فراهم شود چرا که با آموزش خوب می توان شاهد پژوهشگران توانمند بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان بیان کرد: متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان امر پژوهش با غفلت بیشتری نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی کشور مواجه است و این امر نیازمند بازنگری مجدد در این حوزه است.

الماسی یادآور شد: در حال حاضر اعتبار حوزه پژوهش دانشگاه فرهنگیان پنج  درصد است و این در حالی است که این مهم در سایر دانشگاه‌ های کشور 13.5 درصد است.

وی ادامه داد: خلاقیت و ابتکار در جامعه و رجوع دولت به مردم از ثمرات توجه به حوزه پژوهش و تحقیق است و انتظار می رود به این امر در کشور بیش از پیش توجه شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: آموزش، دانش را در جامعه ارتقا می ‌دهد در پژوهش، پویایی و نشاط را در بین آحاد جامعه ارتقاء می دهد و همین  امر می تواند توسعه پایدار و اشتغالزایی را ایجاد کند.

الماسی اظهار داشت: رعایت بی‌ طرفی در پژوهش باید یکی از اولویت های کاری باشد و پژوهشگران باید از پژوهش‌ های سفارشی پرهیز کنند.

وی افزود: آزاد اندیشی در دانشگاه ‌ها و تقویت حوزه پژوهش ضروری است و دانشگاه فرهنگیان به دلیل تربیت دانشجویانی که مبحث آموزش و تعلیم نسل ‌های آینده کشور را بر عهده دارند دارای جایگاه ویژه ‌ای است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

گفتنی است در پایان این همایش از 24 نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران برتر تجلیل شد.

کد خبر 2443109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha