۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴

غنیان خبر داد:

اشتغال ۵۳۰۰ نیروی جویای کار در استان سمنان

اشتغال ۵۳۰۰ نیروی جویای کار در استان سمنان

دامغان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان در محل این اداره اظهار داشت: در استان سمنان ۱۵۲ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که از این تعداد ۱۰۷ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

وی با بیان اینکه داشتن مهارت از عوامل موثر در ایجاد اشتغال است افزود: با ارزیابی های صورت گرفته اکثر افراد جویای کار در استان فاقد هر گونه مهارت بوده که در اشتغال آنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ بازرسی از فعالیت های که احتمال اشتغال اتباع خارجی در آن متصور بود انجام گرفت که منجر به شناسایی ۲۰۰ تبعه خارجی شدیم.

غنیان اضافه کرد: این اداره با بازرسی های محسوس و غیرمحسوس با کار فرمایانی که نسبت به کارگیری اتباع خارجی اقدام کرده باشند برابر مقررات قانونی برخورد می کند.

وی با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی استان در سالجاری ۵۹ هزار میلیون ریال بوده است اظهار داشت: سهم دامغان از محل اعتبارات مشاغل خانگی هفت هزار و ۶۷۰ میلیون ریال است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان یادآور شد: ۳۶ طرح مشاغل خانگی در شهرستان دامغان با هزار و ۸۰۰ میلیون ریال مصوب شده و به صورت تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

غنیان از بانک های  ملت، صادرات، کشاورزی، رفاه کارگران و صندوق مهر امام رضا(ع) را به عنوان مهمترین بانک هایی نام برد که در استان سمنان تسهیلات بانکی به طرح های خانگی پرداخت می کنند.

وی گفت: اعتبارات بنگاه های زودبازده در استان سمنان طی سال ۹۳ رقمی معادل ۸۳۹ هزار میلیون ریال بوده که از این میزان اعتبار سهم شهرستان دامغان ۱۰۹ هزار و ۷۰ میلیون ریال است.

در این آئین از خدمات و زحمات علی اکبر مهرابی در طول دوران مسئولیت تقدیر و محمود معظمی به عنوان رئیس جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان به حاضران معرفی شد.

کد خبر 2472878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha