۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۱۶

ایدنی خواستار شد:

سلامت محوری جای درمان محوری در طرح تحول سلامت را بگيرد

سلامت محوری جای درمان محوری در طرح تحول سلامت را بگيرد

اهواز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح تحول سلامت باید به جای درمان محوری، سلامت محور باشد تا بتوان با استفاده از آن، خدمات بهتري ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ایدنی عصر امروز در جلسه ستاد مرکزی اجرای طرح تحول سلامت استان خوزستان عنوان کرد: با برنامه ریزی در حیطه طرح تحول سلامت تغیرات بسیار وسیعی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در خوزستان به وجود خواهد آمد. هدف از این طرح، افزایش طول عمر با کیفیت همه اقشار جامعه  است.

وی با بیان اینکه تولیت نظام سلامت در این حوزه باید بر عهده وزرات بهداشت و درمان متمرکز شود تا بتوان نظامی هماهنگ و یکپارچه ایجاد کرد، گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در بخش بهداشت و درمان با از هم گسیختگی و ناهماهنگی های فراوانی مواجه بوديم و ارائه این گونه خدمات در مراکز درمانی وابسته به شرکت های نفتی، سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح  و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات با یکدیگر متفاوت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایجاد عدالت در برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این طرح برشمرد و عنوان کرد: طرح تحول سلامت باید به جای درمان محوری، سلامت محور باشد. در این طرح ارائه خدمات در شهرستان های دور افتاده و کلانشهر ها تفاوتی ندارد.

ایدنی افزود: در چند سال آینده به نقطه ای خواهیم رسید که این طرح در کشور نهادینه شده به گونه ای که حتی مسئولان رده بالای نظام نیز از طریق این سیستم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی، تامین منابع مالی  را یکی از مشکلات این طرح برشمرد و افزود: در صورتی که بتوانیم تقاضا ها را مدیریت کنیم آنگاه می توان هزینه های بالای دستمزد پزشکان را هم به راحتی پرداخت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بسیاری از افراد گمان می کنند با کاهش دستمزد پزشکان می توان هزینه های را کاهش داد در صورتی که این مسئله اشتباه است و مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه خرید تجهیزات و دارو گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت این دانشگاه، 40 میلیارد تومان در بخش تجهیزات و 17 میلیارد تومان در زمنیه دارو به شرکت های مختلفی بدهکار بود که خوشبختانه این مسئله مرتفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در زمینه تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج برنامه ای ابلاغ نشده به همین دلیل تاکنون با جابه جایی برنامه ها توانستیم بودجه مورد نیاز بیمارستان شفا( بیماران خاص و صعب العلاج ) را تامین کنیم.

وی گفت: متاسفانه اطلاعات کاذب در زمنیه اچ ای اس(سیستم اطلاعات بیمارستانی) بسیار زیاد است که این مسئله منجر به اسیب دیدگی می شود.یکی از الویت های اول ما در این طرح بازنگری این سیستم است.

کد خبر 2472965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha