۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

رحمتی:

اعتبارات تخصیص یافته زنجان 80 درصد افزایش می یابد

اعتبارات تخصیص یافته  زنجان 80 درصد افزایش می یابد

زنجان-معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: پیش بینی می شود اعتبارات تخصیص یافته استان زنجان 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته استان زنجان را 100 میلیارد تومان اعلام کردو افزود: امسال تاکنون بیش از 165 میلیارد تومان اعتباربه استان تخصیص داده شده و تا پایان سالجاری افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: در مجموع 64 درصد اعتبارات ملی و استانی امسال استان تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استانداری استانداری گفت: در زمان حاضر 73 درصد اعتبارات استانی و 57.5 درصد منابع ملی به استان تخصیص یافته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رحمتی تاکید کرد:سال گذشته 27 درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته بود. 

وی افزود: دولت با تدابیر اتخاذ کرده و افزایش نسبی اعتبارات نسبت به سال گذشته وضعیتی متفاوتی را ترسیم کردکه برنامه ریزی ها نشان می دهد اتمام تمام پروژه های عمرانی  استان زنجان به 15 سال زمان نیاز دارد.

معاون عمرانی استاندار زنجان رویکرد دولت تدبیر و امید  را اتمام پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا عنوان کرد و افزود: در استان با کار کارشناسی شده پروژه هایی با درصد پیشرفت کمتر از 30 درصد از رده خارج خواهند شد و پروژه های بین 30 تا 50 درصد به دستگاهها ارجاع داده شده است.

رحمتی تصریح کرد: پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت استان در اولویت قرار گرفت و منابع لازم آن نیز پیش بینی شده است.

وی به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کردو افزود: اگر سفررئیس جمهوربه استان انجام نمی شد اعتبارات تخصیصی با مشکلاتی مواجه می شد و در این راستا سفر هیات دولت به استان باعث تسریع در اعتبارات ملی شد.

معاون عمرانی استانداری زنجان به اختصاص 387 میلیارد تومان برای تسریع در ساخت و اتمام پروژه های ملی در سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد.

رحمتی به آخرین وضعیت پروژه زنجانرود اشاره کرد و یادآور شد: این منطقه ظرفیت بالایی برای ایجاد فضای مناسب جهت تفریح شهروندان دارد اما باید کارهایی در محل انجام شود و در یک سال گذشته در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است .

وی تصریح کرد: باید به این امر اذعان داشت که سرریز فاضلاب شهر زنجان به این رودخانه هدایت می شود و باید کارهایی صورت گیرد تا مشکلات برطرف شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان یاد آورشد: طرح‌های مختلفی جهت احیا ء در منطقه زنجانرود وجود دارد ولی شهروندان باید به این امر اذعان داشته باشند که توجه برای احیاءزنجانرود نیاز به منابع آبی است ولی در گذشته در این منطقه مجوزهای زیاد حفر چاه ارائه شده و ما شاهد افت سفره های زیر زمینی شدیم و عملکرد شرکتآب منطقه ای مناسب و مطلوب نبوده است.

رحمتی به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن‌مهر اشاره کرد و گفت: وضعیت مسکن‌مهر در زنجان تا حد زیادی مطلوب است و تعهدات تا پاییز سال آینده به پایان می رسد ولی در شهرهای زیر 25 هزار نفر تا 97 درصد کارها انجام شده است.

وی افزود: تاکنون در زنجان و شهرهای بالای 25 هزار نفر 24 هزار و 480 واحد مسکونی مهر افتتاح شده و هزار و 234 واحد نیز تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: هزار و 802 واحد نیز به ‌صورت خودمالکی ساماندهی و به متقاضیان جهت احداث واگذار شده است و این واگذاری ها به صورت گروهی می باشد.

رحمتی به وضعیت حال شهرداری و شورای شهر زنجان اشاره کردو گفت: از وضعیت شهرداری و شورای شهر زنجان راضی نیستیم و اتفاقات اخیر نگاه سیاسی در مدیریت بوده است.

وی ابراز کرد: بارها به اعضای شورای شهر زنجان اعلام شد که در عزل و نصب‌ها تامل کنند و قبل از تصمیم‌گیری به این موضوع توجه داشته باشند که شهردار آینده چه‌کسی خواهد بود ولی به این موضوع توجهی نشد و همانند دولت گذشته عزل و نصب ها بدون تصمیم و نصیحت صورت می گیرد.

معاون عمرانی استانداری زنجان تصریح‌ کرد: در جریان استیضاح شهردار سابق زنجان نیز شاهد هستیم که بی‌توجهی به نصیحت‌ها باعث شده شهر هنوز در بلاتکلیفی به‌سر ببرد و ضربه خورده اصلی در این جریان مردم هستند و هر چه‌قدر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد توسعه شهر به تاخیر خواهد افتاد.

رحمتی افزود: تاکنون 15 نفر برنامه کاری خود را برای تصدی پست شهرداری زنجان به شورای شهر ارائه داده‌اند و  با این روش نمی‌توان شهردار انتخاب کرد بلکه باید از قبل چاره‌ای برای این شرایط  لحاظ شود.

وی افزود:  امسال در خوشبینانه‌ترین حالت 40 درصد بودجه شهرداری محقق شده ولی شرایط راضی کننده نیست.

معاون عمرانی استانداری زنجان شهردار سابق زنجان را فردی باتجربه دانست و گفت: دلیل اصلی اختلافاتی که به ‌وجود آمد یک سری اقتضائاتی بود که رعایت نشد چرا که شهردار خواستار تغییر نیروی انسانی بود که افرادی با این طرح مخالفت کردند و  و هیچ‌ کدام از طرفین از موضع خود کوتاه نیامدند که با صبر و حوصله کارها جلو می رفت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2477781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha