۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۱۳

راما قویدل:

فیلم «چاقی» یک ملودرام خودمانی و صمیمی است

فیلم «چاقی» یک ملودرام خودمانی و صمیمی است

شیراز- کارگردان فیلم «چاقی» آن را یک ملودرام خودمانی و صمیمی بدون اوج و فرودهای عجیب و غریب توصیف کرد.

به گزارش  خبرنگار مهر، راما قویدل شنبه شب در نشست خبری  فیلم «چاقی» درشیراز که با حضور عوامل آن برگزار شد، بیان کرد: به محض اینکه موقعیت مناسبی در رسانه ملی برایم فراهم شود به تلویزیون برخواهم گشت.

وی درباره میزان رضایت از فیلم سینمایی چاقی گفت: فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا که دارای ریشه هنری است بتوان گفت از کاری که کرده ام راضی ام.

طبیعی است که از بازیگران ستاره استفاده کنم

قویدل درخصوص استفاده از بازیگران چهره به خاطر شکست نخوردن این تجربه در سینما، گفت: ترس واژه مناسبی برای این موضوع نیست چون طبیعتا برای مخاطب مهمترین درجه مواجهه با بازیگر است، بدین خاطر طبیعی است که من نیز از بازیگران ستاره استفاده کنم.

وی دلیل حضور پر رنگ خودرویی خاص در این فیلم را گفت و افزود: زمانی که فیلمنامه چاقی نوشته می شد نامی از شرکت خودروسازی در میان نبود. لذا فصل هایی که خودرو در آن قرار دارد در متن وجود داشته است. از این رو بعید می دانم این نقش را گل درشت کرده باشم.

فیلم چاقی

وی حضور این فیلم در بخش آثار نگاه نو سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را به دلیل عدم شایستگی یک اثر ندانست و گفت: آنچه مسلم است عوامل این فیلم از بخش های حرفه ای سینمای ایران هستند، لذا طبیعی است که وقتی این بخش ها در سینما تلاش می کنند شاید نشود به عنوان یک فیلم تجربی به آن نگاه کرد و یک اثر حرفه ای است.

قویدل نبود عنصر تعلیق در این فیلم را متعلق به تمامی آثار سینمایی ندانست و گفت: لزوما اینگونه نیست که تمامی آثار سینمایی باید از عنصر تعلیق بهره بگیرند. چون عنصر تعلیق بدین خاطر است که کشش در فیلم از بین نرود.

چاقی یک ملودرام خودمانی و صمیمی بدون اوج و فرودهای عجیب و غریب است

وی  فیلم چاقی را یک ملودرام اجتماعی عنوان کرد و افزود: قرار بود این فیلم یک ملودرام خودمانی جمع و جور و صمیمی بدون اوج و فرودهای عجیب و غریب  باشد. لذا احساس می کنم ریتم به معنای تعریف درست آن در این فیلم بدین خاطر کُند نیست.

نویسنده و کارگردان چاقی تاکید کرد: تمامی الگوهای فیلمنامه کلاسیک در این اثر رعایت شده است.

وی با تایید اینکه خط اولیه قصه با آنچه در این فیلم دیده می شود کمی تفاوت دارد، افزود: ولی تلاش کردم در مراحل مختلف بازنویسی ایده اولیه و فیلمنامه کمترین آسیب را ببیند.

چاقی با حساسیت هایی ساخته شد که در سینمای ایران کمتر دیده شده است

لادن مستوفی بازیگر این فیلم نیز عوامل چاقی را از حرفه ای های سینمای ایران عنوان کرد و گفت: این فیلم با حساسیت هایی ساخته شد که در سینمای ایران کمتر دیده شده است. خوشبختانه همه چیز از زمانی که روخوانی فیلمنامه آغاز شد تا جلسات گروه فنی و فیلمبرداری این حساسیت ها به شکلی بود که این فیلم را متمایز از آثار بخش سودای سیمرغ نمی کند.

وی مهمترین ویژگی چاقی را سوای ارزیابی های هنری همدلی و اشتراک نظر گروه در این فیلم دانست و گفت: آنچه امروز بیش از همه سینمای ایران نیاز دارد فیلم خوب است.

مهسا کرامتی، بازیگر نقش شادی نیز در این باره گفت: با وجود دگرگونی شرایط جشنواره که هیچ یک از فیلم اولی ها در سودای سیمرغ قرار نگرفته است، اما به گواهی هیئت داوران و هیئت انتخاب آثار تمامی فیلم های نگاه نو از سطح خود بسیار بالاتر قرار دارند.

این بازیگر افزود: بازیگران و عوامل فیلم چاقی تک به تک انتظار داشتند این فیلم نیز مورد قضاوت قرار گیرد.

کرامتی با ابراز اینکه چاقی را بسیار دوست داشته و این نقش را با آسودگی خاطر پذیرفته است، افزود: تمام تلاشم را کردم که در این نقش به خوبی ظاهر شوم و در کنار علی مصفا بتوانم از پس نقش به خوبی بر بیایم.

کد خبر 2489721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha