۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۲

هاشمی:

سود ۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت را تضمین می‌کنیم

سود ۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت را تضمین می‌کنیم

کرمان - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرسودگی خدمات حوزه درمان را از جمله مشکلات کرمان دانست و گفت: سود ۲۵ درصدی سرمایه گذاری در حوزه سلامت را تضمین می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن هاشمی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کرده و در بیمارستان های شاهد جنب و جوش برای نوسازی و توسعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی در مراکز در حال ارائه است، افزود: مکمل های ویتامینی در اختیار بانوان باردار و کودکان قرار داده می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرسودگی خدمات حوزه درمان را از جمله مشکلات کرمان دانست و ابراز داشت: تخت ها فرسوده در بیمارستان های کرمان زیاد است که قدمت بالای ۳۰ سال را دارند.

فضا و امکانات اورژانس های کرمان متناسب با تقاضای مردم نیست

هاشمی تعداد پزشکان متخصص، تجیهزات و اورژانس را از جمله مشکلات بیمارستان های استان کرمان دانست و گفت: فضا و امکانات مراکز درمانی کرمان متناسب با تقاضای مردم نیست.

وی با اشاره به بازدیدش از چهار بیمارستان کرمان، تصریح کرد: در این بیمارستان ها اورژانس مملو از جمعیت بود و این مشکلات علیرغم همه خدماتی است که توسط روسای دانشگاه های علوم پزشکی ارائه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امیدواریم با موافقت معاون اول رئیس جمهور بیمارستان باهنر ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد، ابراز داشت: کرمان حداقل یک یا دو دهه در بحث حوزه بهداشت و درمان دچار عقب ماندگی است.

فرسودگی ۵۰ درصد تخت های بیمارستان های کرمان

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تخت های بیمارستان های کرمان فرسوده بوده و باید جایگزین شوند، افزود: سرمایه گذاری در بخش سلامت اقتصادی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سود ۲۵ درصدی سرمایه گذاری در حوزه سلامت را تضمین می کنیم، گفت: افرادی که سرمایه ها را از کرمان برده اند به این استان آورده و سرمایه گذاری کنند.

هاشمی به بهره برداری از بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در سایر استان ها نیز شاهد چنین اقداماتی از جانب بخش خصوصی باشیم.

وی ابراز داشت: باید در حوزه سلامت که مربوط به جان افراد است همت و همدلی مضاعف وجود داشته باشد و در این دولت اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

هاشمی گفت: آنچه که ما در اختیار داریم نیروی متخصص، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دادن مجوزهاست.

فرسودگی مراکز درمانی کرمان برطرف شود

وی ابراز داشت: انتظار داریم با کمک دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فرسودگی مراکز درمانی استان کرمان برطرف شده و رضایتمندی مردم حاصل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح خدمات ابراز داشت: وزارت بهداشت تا ظرفیت ۵۰ درصد از نیروهای پزشکی، دندانپزشکی استان را تامین می کند اما در نهایت باید به سمت به کارگیری نیروهای بومی حرکت کنیم.

وی یادآور شد: نمی خواهیم مردم به دلیل محرومیت در حوزه درمان دچار مشکل شده یا فوت کنند که این اتفاق در حال حاضر رخ می دهد.

هاشمی بیان داشت: طرح تحول سلامت ادامه پیدا کرده و بیمارستان باهنر ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر لزوم دستیابی به نقطه مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، افزود: طبق فرموده معظم له مردم نباید به جز بیماری رنج دیگری داشته باشند که هنوز تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم.

میزان بارندگی های کرمان زیر ۵۰ میلی متر است

مهدی زاهدی  هم در این جلسه به طرح مثلث توسعه اشاره کرد و گفت: استاندار کرمان فارغ از مسائل سیاسی این طرح را مطرح کرده که با اجرای آن نوعی وفاق از نظر دیدگاه توسعه ای بین همه اقشار به وجود آمده است.

نماینده مردم کرمان و راور محوریت این طرح را با ائمه جمعه دانست و ابراز داشت: توسعه این طرح در کشور می تواند بسیار مفید باشد.

زاهدی کم آبی را در راس مشکلات استان کرمان دانست و افزود: این استان ۱۶ سال پی در پی دچار خشکسالی شده است و وضعیت طی سال جاری به مراتب بدتر شده به گونه ای که میزان بارندگی ها حتی به ۵۰ میلی متر نیز نرسیده که این زنگ خطری برای استان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: بحران آب در استان کرمان بسیار جدی بوده و باید برخی از چاه های آب را خریداری کنیم که برای این منظور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی انتقال آب از سد صفارود به کرمان را نیازمند تامین اعتبار دانست و تصریح کرد: دولت باید به تفاهم جدی در زمینه انتقال آب به استان کرمان برسد.

زاهدی با اشاره به اینکه عمده مشکلات مربوط به بحث انتقال آب است، افزود: برای راه اندازی سد در استان اعتبار کافی موجود است.

نماینده مردم کرمان و راور ابراز داشت: فرسودگی لوله های آب درون شهری در کل استان وجود دارد.

نگرانی جدی در خصوص وضعیت بیمارستان های کرمان

وی با اشاره به اینکه نگرانی جدی در خصوص وضعیت بیمارستان های کرمان به ویژه از نظر تجهیزات وجود دارد، تصریح کرد: برای تکمیل بیمارستان باهنر کرمان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید این اعتبار در اسرع وقت تخصیص پیدا کند.

زاهدی کرمان را از محروم ترین استان های کشور در زمینه گازرسانی دانست و ابراز داشت: کرمان از نظر شاخص های گازرسانی روستایی و شهری پایین تر از متوسط کشوری قرار داشته و فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارد.

وی یکی از دلایل این مشکلات را وسعت این استان دانست و گفت: اگر این پهناوری مانع توسعه کرمان است باید این استان را به چند استان تقسیم کنیم د غیر این صورت اعتبار کافی به استان اختصاص داده شود.

۹۰۰ روستا کرمان فاقد آب آشامیدنی

زاهدی با اشاره به اینکه ۹۰۰ روستا کرمان فاقد آب آشامیدنی است، ابراز داشت: ۱۴ درصد روستاهای کشور با تانکر آبرسانی می شود در کرمان قرار دارند.

وی خواستار نگاه ویژه دولت به استان کرمان شد و ابراز امیدورای کرد که در سفر رئیس جمهور به کرمان شاهد مژده های خوبی از جانب دولت برای مردم این دیار باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور به مشکلات جاده های استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: به علت عدم پرداخت طلب پیمانکاران برخی پروژه های راه سازی در استان کرمان خوابیده است.

وی خواستار چاره اندیشی دولت در خصوص وام های کشاورزان و زلزله زدگان بم شد و افزود: صنعت معدن نیز دچار مشکلات نقدینگی است و بسیاری از صنایع از این موضوع رنج می برند.

زاهدی تصریح کرد: استان کرمان از نظر معدن از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و صنایع که براساس معادن در استان ایجاد می شوند نیاز به ارز دارند.

پیشرفت ۲۵ درصدی فاضلاب کرمان بعد از گذشت ۱۶ سال

وی همچنین بز لزوم نگاه ویژه دولت به مسئله بیکاری در استان کرمان تاکید و تصریح کرد: بیکاری یکی از دردهای مزمن استان کرمان است که با ایجاد کارخانه ها می توان تا حدی ان را مرتفع کرد.

نماینده مردم کرمان و راور تمامی اکتشافات معدنی استان کرمان را مربوط به ۵۰ سال قبل دانست و ابراز داشت: طی سال های اخیر هیچ گونه اکتشافی صورت نگرفته و اگر در این زمینه در کرمان سرمایه گذاری صورت گیرد چندین گل گهر و مس سرچشمه خواهیم داشت و جبهه اقتصادی جدید در حوزه اقتصاد به وجود خواهد آمد.

وی ابراز داشت: در حالی اجرای طرح فاضلاب کرمان تنها ۲۵ درصد پیشرفت دارد که این پروژه از ۱۶ سال پیش آغاز شده است و اگر قرار باشد با این روال ادامه پیدا کند برای اتمام آن به بازه زمانی ۵۰ ساله نیاز داریم که این مساله نشان می دهد نیاز است بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

کد خبر 2492757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha