۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹

محمدی:

قانون توزیع عادلانه آب نیازمند بازنگری است

قانون توزیع عادلانه آب نیازمند بازنگری است

اردبیل – معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: قانون توزیع عادلانه آب نیازمند بازنگری است.

بهروز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر محدودیت های قانون توزیع عادلانه آب را از چالش های مدیریت منابع آبی دانست و به ضرورت بازنگری در این قانون تاکید کرد.

وی معتقد است این قانون برای شرایط دهه ۶۰ تدوین شده و با اقتضائات امروز منابع آبی همخوانی ندارد و بر همین اساس برای اینکه به شکل مطلوب اجرا برسد باید بازنگری شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان با اذعان به مشکلات آبی گسترده در کشور و در استان ادامه داد: بیلان اغلب سفره های آبی منفی است و در سطح کشور از ۶۰۹ دشت، ۳۰۶ مورد ممنوعه اعلام شده است.

محمدی با بیان اینکه یکی از دشت های ممنوعه اردبیل است، ضرورت مدیریت بهینه منابع‌ آبی در این استان را تاکید و اضافه کرد: ما نیازمند الگوهای مناسب مصرف و تغییرات کیفی و کمی در نوع مصرف هستیم.

وی تاکید دارد که طی سال های اخیر افزایش جمعیت، اضافه برداشت، عدم استفاده بهینه و آلودگی های ایجاد شده از طریق فاضلاب های خانگی خود ضرورت مدیریت منابع آبی را تشدید کرده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان افزود: در صورتی که اهرم های قانونی یاور دستگاه های اجرایی باشد می توان در الگوهای مصرف تغییر ایجاد کرد.

 

کد خبر 2492800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha