۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

حجت الاسلام سعیدی:

انتخاب مدیران متناسب با شأن قم باشد

انتخاب مدیران متناسب با شأن قم باشد

قم - تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: انتخاب مسئولان در قم باید متناسب با شأن قم باشد و دولت‌های مختلف همواره در این مسیر تلاش برای انتخاب مدیران لایق را صورت داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت الاسلام سید محمد سعیدی ظهر شنبه در دیدار مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، وظیفه پیامبر اسلام(ص) را اطلاع رسانی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه منظور از اطلاع رسانی، تنها به معنی خبردادن نیست، افزود: در قرآن کریم خداوند بیان می‌کند که کار پیامبر(ص) اطلاع رسانی است؛ البته اگر منظور اطلاع رسانی صرف بود، نیازی به شخصیتی چون خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) نبود.

امام جمعه قم افزود: اگر صرف حضور پیامبر(ص) اطلاع رسانی بود، راه‌های دیگری نیز وجود داشت تا سخن خدا به گوش مردم برسد. اینکه خداوند برای این کار افراد مخصوصی را انتخاب کرده است، معلوم است که ابلاغ معارف الهی، برای اشخاص موضوعیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در قم مسئولیتی بر دوش می‌گیرند، باید ویژگی متناسب با پیام‌های قم را داشته باشند، تصریح کرد: دولت‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از‌‌ همان ابتدا نسبت به قم توجه خاصی برای انتخاب مسئولان داشتند و سعی می‌کردند در قم افراد برجسته‌ای بگمارند.

توسعه پوشش تصویری برنامه‌های حرم

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این دیدار گفت: صدا و سیمای قم را شبستانی از شبستان‌های حرم مطهر، به بزرگی قم و در عرصه جهانی می‌دانیم.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: برای پروژه‌هایی که در حرم مطهر برای توسعه این مکان مقدس در نظر گرفته شده است، باید از نظر پوشش تصویری برنامه‌ها و آیین‌ها نیز کارشناسی‌هایی صورت گیرد تا همگان از ظرفیت بزرگ معرفتی حرم بانوی کرامت بهره‌مند شوند.

در ادامه این دیدار، مجتبی تونه‌ای، قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در رادیو معارف گفت: حرکت رادیو معارف همچون گذشته و با شتاب به مسیر خود ادامه خواهد داد و رادیو معارف خدمتگزار آستان، مراجع تقلید و بزرگان و نخبگانی که در حوزه معارف در حال فعالیت می‌باشد.

وی افزود: تحقیقات و پژوهش‌های مراکز و مؤسسات حوزوی و علمی از طریق رادیو معارف منتشر می‌شود، تا به گوش علاقمندان برسد.

تونه‌ای با بیان اینکه فعالیت‌های رادیو معارف، تنها در عرصه تولیدات صوتی نیست، افزود: رادیو معارف بر حسب رسالتی که بر دوش دارد، از رسانه‌ها و فضای مجازی نیز برای نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده می‌کند که در این راستا سایت رادیو معارف تمامی برنامه‌های تولیدی و زنده را یک ساعت پس از پخش برای علاقمندان قرار می‌دهد.

قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در رادیو معارف با اشاره به اقبال جوانان به نرم افزار گفت: برنامه‌های رادیو در قالب نرم افزار در اختیار علاقمندان قرار دارد و در عرصه مکتوبات نیز اقداماتی در انتشار کتاب انجام شده است.

وی اضافه کرد: امروزه یکی از نکات مهم که جامعه به آن مبتلاست، با توجه به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای، نشر شبهات دینی است که رادیو معارف با مؤسساتی که در این عرصه فعالیت دارند، تعامل برقرار کرده و شبهات مطرح شده از طریق رادیو معارف پاسخ داده می‌شود.

تالار پیامبر اعظم(ص) در موزه آستان مقدس قم افتتاح شد

تالار پیامبر اعظم (ص) صبح امروز با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در موزه آستان آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاحیه تالار پیامبر اعظم (ص) که صبح شنبه با حضور معاونان و مدیران آستان در محل برپایی تالار در موزه آستان برگزار شد، حجت الاسلام محمدی، مدیر مراکز فرهنگی و هنری آستان ضمن خیر مقدم گویی، گزارشی از روند راه اندازی این تالار ارائه داد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ آثار تاریخی به ویژه در جهان اسلام، گفت: انسان‌ها می‌توانند خالق آثاری باشند که شاید آثار آن هزاران سال برای دیگران قابل مشاهده باشد از این رو حفظ آثار اسلامی آثاری به مراتب بیشتر برای آیندگان خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی افزود: موزه آستان مقدس قم، به عنوان نخستین موزه کشور فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با گذشت سال‌ها، برنامه‌ها به سمت معرفت افزایی در حال هدایت است.

در کنار افتتاح تالار پیامبر اعظم (ص)، از نمایشگاه خط مزین به «بسم الله الرحمن الرحیم» در سالن ابتدایی موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.

کد خبر 2495297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha